آغاز جمع‌آوری جوایز و یادگارهای اصغر فرهادی برای موزه سینما

قانون- مدیرعامل موزه سینما گفت: جمع‌آوری جوایز و یادگاری‌های اصغر فرهادی آغاز شده و در بخش بین‌الملل موزه سینما محل ویژه‌ای را به ایشان اختصاص داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، محمدحسن پزشک اعلام کرد: اصغر فرهادی همیشه مشتاق بوده جوایزش را به موزه سینما بیاورد اما با توجه به اینکه درگیر ساخت فیلم جدیدش است هنوز این اتفاق به طور کامل انجام نشده و ما از طریق ایرج تقی‌پور تهیه‌کننده فیلم‌های اول فرهادی بخشی از آثار او را جمع‌آوری کرده‌ایم.

وی همچنین از اهدای جوایز و یادگاری‌های نیکی کریمی به موزه سینما خبر داد و گفت:ایشان همه جوایز و عکس‌هایشان را شامل ۹ چمدان به موزه منتقل کرده‌اند و محل خاصی هم به این هنرمند اختصاص داده‌ایم.

پزشک راه‌اندازی پژوهشکده را جزو آرزوهایش در موزه سینما عنوان کرد و ادامه داد: پژوهشکده یکی از مهمترین کارهای ما است و تاکنون با بیش از ۳۸۰ نفر از هنرمندان مصاحبه شده که گنجینه عظیمی محسوب می‌شود.

وی افزود: با محبت دوستان و سینماگران، وسایل و یادگاری‌ها در حال خارج شدن از انبارها و بازسازی است و عکس‌های زیادی داشتیم که در حال از بین رفتن بودند که در حال حاضر بازسازی و به موزه منتقل می‌شوند.

پزشک با بیان اینکه موزه سینما به عنوان یک موجود زنده دوره جوانی‌اش را طی می‌کند خاطرنشان کرد: فضای نمایشی ما بیش از چهار برابر شده است و با مساعدت شهرداری، ساختمانی هم در دو طبقه به مساحت ۳۰۰ متر در حال ساخت است که قصد داریم آن را تبدیل به غرفه کودک کنیم و با اختصاص فضایی به کودکستانی‌ها و دبستانی‌ها، آن‌ها را با خاطرات سینما آشنا کنیم.

مدیرعامل موزه سینما با بیان اینکه بخش‌های جدید در حال تولد هستند به ایسنا گفت: از جمله این بخش‌ها بخش صدا و سینمای مستند هستند که تاکنون نداشته‌ایم و در پنج ماه گذشته بیش از هفت شخصیت سینمایی کارهایشان را به موزه داده‌اند و به زودی شاهد نمایش آن‌ها خواهیم بود و خوشبختانه همه چیز با بضاعت و امکانات موزه در حال فراهم شدن است.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.