آغاز حذف دفترچه های بیمه

کارهای اجرایی حذف دفترچه های بیمه درمانی از فرایند مراجعه بیمار به پزشک، داروخانه و بیمارستان در چهار استان آغاز شده و تا پایان سال در کشور نهایی می شود. 

دکتر انوشیروان محسنی بندپی، با بیان اینکه حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: پیشنهاد داده‌ایم تا در برنامه ششم توسعه سازمان بیمه گر مکلف شوند این کار را در بخش سرپایی و بستری بیمارستان‌ها انجام دهند و با ارائه کد شناسایی ملی از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

وی افزود: این اقدام مزایای دیگری چون شفافیت خدمات و صرفه جویی در وقت مردم را نیز به همراه دارد.

حذف دفترچه های بیمه
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اعلام این خبر که در همین راستا طرح حذف دفترچه‌های بیمه درمانی به صورت پایلوت در چهار بیمارستان کشور از ۱۵ آذرماه به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آید گفت: از چهار استان مازندران، تهران، فارس و اصفهان یک بیمارستان که به لحاظ زیرساخت الکترونیکی شدن آماده است، انتخاب شده و این طرح را اجرا می‌کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: در استان تهران، بیمارستان قلب تهران مجری این طرح خواهد بود. مردم به هنگام مراجعه به این بیمارستان کدملی خود را به جای دفترچه بیمه ارائه می‌دهند، به این صورت نقاط قوت و ضعف اجرای طرح استخراج شده و برای تعمیم آن به بیمارستان‌های کل کشور آماده می‌شویم.

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. اسماعیل اروانه:

    این چه کاری هست میخوای انجام بدین میخوابین بلد میشین یه خوابی میبینین مگ میشه اینترنتی کردن ۵ دقیقه باز میشه سایت انقدر آدم بدبخت هست سایت کار نمیکه شماها میخوای پیشرفت کنین ولی نمیدونین چجوری کنین اصلان ماها دولت نداریم دولت ایران مرده مرده شماهم همینطور مردن برین بابا از خدا میخوام هر پولی از مردم میگیری درد دوا خانوادتون بره آمین

  2. هنگامه:

    به قول معروف: تا گوساله گاو شود دل مادر کباب شود

  3. امین:

    این طرح تا چه میزان کارشناسی شده؟
    اگر جایی اینترنت قطع بشه ، کی پاسخگو میشه ؟
    چجوری بدون دفترچه کار مردم راه می افته؟
    مگه مشکل دفترچه چیه که میخوان حذفش کنن؟
    متصل شده تمام داروخانه ها و بیمارستان ها و پزشکان به اینترنت بسیار زمان بره .
    بعضی از پزشکان و داروخانه های خصوصی هنوز نمیدونن چطوری کامپیوترشونو روشن کنن.
    واقعا چه فکری روی این طرح شده…
    هنوز توی هیچ کشور اروپایی این طرح اجرا نشده و نخواهد شد و هنوز اونا دارن از دفترچه بیمه استفاده میکنن و نه کارت هوشمند بیمه.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.