آغاز حفاری چاه های توسعه ای فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی

۲۸ آبان ،

حفاری اولین چاه توسعه ای در فازهای ۲۲ تا ۲۴ توسعه بزرگرین مخزن مستقل گازی جهان در منطقه پارس جنوبی توسط دکل حفاری سینا۱ آغاز شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، حفاری چاه توصیفی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی توسط دکل سینا در عمق ۳هزارو ۲۷۵ متر به اتمام رسیده است و این دکل اکنون حفاری اولین چاه توسعه ای را در این فازها آغاز کرده است.

براساس این گزارش تفسیری: اولین حفاری چاه توسعه ای فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تاعمق یک هزار و۷۱۹ متری انجام خواهد شد و این حفاری حدود یک ماه به طول می انجامد.

طبق این گزارش تفسیری، برای فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی طبق برنامه ، ۴ سکوی دریایی پیش بینی شده است که ۲ سکوی آن هر کدام دارای ۹ حلقه چاه و دوسکوی دیگر دارای ۱۰ حلقه چاه است.

 تا کنون در طرح توسعه ای فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت حاصل شده و حفاری اولین چاه توسعه ای این فازها اکنون در حال انجام است که با پایان عملیات حفاری ، مجموعه حفاری چاه های توسعه ای دیگراین فازها، با اضافه شدن یک دکل حفاری دیگردرمدت وقت کوتاهی آغاز خواهد شد.

همچنین، در فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا کنون یک میلیون و ۵۰۶ هزارو ۳۷۵ متر مکعب عملیات خاکی و بیش از  ۲۹۴هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

شایان ذکر است: در فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا کنون بیش از ۳۶ هزار تن سازه های فلزی و بالغ بر ۱۸ هزار تن تجهیزات در بخش تاسیسات و پالایشگاه خشکی نصب شده است./ر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.