آغاز خرید نفت هند از ایران با شرایط جدید

هند در واکنش به تحریم های بیمه ای اتحادیه اروپا، واردات نفت خام از ایران را به صورت تحویل در مقصد آغاز کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، هند واردات نفت خام از ایران با نفتکش های ایرانی را آغاز کرده که نشان دهنده تغییر رویه چند دهه گذشته این کشور در واردات نفت خام با نفتکش های هندی است.
این حرکت نشان می دهد خریداران آسیایی نفت ایران با وجود فشارهای غرب، به ادامه معاملات نفتی خود با دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک، همچنان پایبند هستند.
تحریم های اتحادیه اروپا، بیمه گران اروپایی را از پوشش محموله های نفت ایران محروم می کند و کشورهای مختلف در واکنش به این کارشکنی، از روش های مختلفی استفاده کرده اند که برای نمونه، افزون بر واردات نفت با نفتکش های ایرانی، می توان به بیمه مستقیم محموله های نفتی ایران از سوی دولت ها اشاره کرد.
یک منبع صنعتی اعلام کرد شرکت دولتی هندوستان پترولیوم با به کارگیری نفتکش ام تی کلو، متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران یک محموله نفتی خریداری کرده است.
به گفته این منبع، پالایشگران هندی قرار است در ماه ژوئیه سال جاری میلادی، روزانه ۳۰۰ هزار و ۶۵۰ بشکه نفت خام از ایران وارد کنند.
دولت هند از اول ژوئیه (دهم تیر) و با آغاز تحریم های بیمه ای اتحادیه اروپا، به پالایشگران دولتی این کشور اجازه داده بود نفت خام را به گونه ای خریداری کنند که انتقال و بیمه آن به عهده ایرانی ها باشد. پالایشگران خصوصی برای واردات نفت ایران، نیازی به این مجوز نداشتند.
هند با مصرف روزانه سه میلیون و ۲۹۲ هزار بشکه نفت خام، چهارمین مصرف کننده بزرگ این کالا در جهان به شمار می آید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.