آغاز دومین جشنواره تئاتر منطقه ای شهروند در سقز

نمایش های راه یافته به بخش مسابقه دومین جشنواره تئاتر منطقه ای شهروند سقز از میان ۱۱۶ نمایش رسیده توسط هیات داوران این جشنواره انتخاب شدند.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران رئیس ستاد اجرایی جشنواره تئاتر شهروند سقز گفت : نمایش های پذیرفته شده در دو بخش خیابانی و صحنه ای  اجرا خواهند شد و از امروز به مدت چهار روزدر سقز به روی صحنه خواهند رفت.
رحیمی افزود :  نمایش ‘آلزایمر’ به کارگردانی حمید کردستانی از سنندج ، نمایش ‘درد و دل های یک صاحب خانه’ به کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر و نمایش ‘بعضی داغش رو دوست دارند’ به کارگردانی سعید خیرالهی از دهلران از جمله نمایش های پذیرفته شده در بخش خیابانی این جشنواره است.  
به گفته  وی  نمایش ‘یلدا گردانی’ به کارگردانی مریم ریاضت از ملایر، نمایش ‘شرط می بندم بهش فکرم نکردی ‘ کار شیرزاد عسگری از خلخال، نمایش ‘کاش گاهی از خودمان بپرسیم’ به کارگردانی موسی هدایتی از قروه و نمایش ‘چنج’ به کارگردانی کژال راست بین از مریوان از دیگر این نمایش ها هستند.  
وی ادامه داد: نمایش ‘لالایی های دروغین’ به کارگردانی امیر صادقی از سقز، نمایش ‘ آرزو های آبکی’ به کارگردانی مجتبی مرادی از کرمانشاه، نمایش ‘شیردا بودا پیردا’ به کارگردانی اولیا شاکری از سقز و نمایش ‘ رفتی  برای شهرت’ کار  شاهوردی  از  بروجرد  از  دیگر  آثار  پذیرفته شده  در  بخش مسابقه جشنواره تئاتر شهروند سقز هستند.  
وی از نمایش ‘رسیدن به صفر’ به کارگردانی اکرم محمدی از سنندج ، نمایش ‘رنگ ها’ به کارگردانی علی بید اوسی  از  لاهیجان  و نمایش ‘مرگ شهروندی’ به کارگردانی  اسماعیل صدافی از اصفهان به عنوان دیگر نمایش های خیابانی این جشنواره یاد کرد.  
به  گفته  وی  نمایش های  بخش تئاتر خیابانی توسط توسط هیأت بازبین متشکل از شهرام میرزایی، رامین راستی و پیمان دانشمند بررسی شدند.  
رحیمی در ادامه به نمایش های پذیرفته در بخش صحنه ای اشاره کرد و گفت: نمایش ‘طرح اصولی یک شایعه’ به کارگردانی فریدون حامدی از سنندج ، نمایش ‘خطوط خاطر’ به کارگردانی محمد قاسمی از ملایر، نمایش ‘نقالی قالی’ به کارگردانی پری بارانی  از ملایر و نمایش ‘یادگار شهر’ به کارگردانی نیره قربانی از اراک از جمله این آثار هستند.  
وی گفت: نمایش ‘ سمفونی دلقک ها ‘  به  کارگردانی عباس طاهرخوانی از کرج، نمایش ‘ایستگاه’ به کارگردانی مهدی صالحی از مرند و نمایش ‘فقط آسمان می داند’ به کارگردانی پدرام رحمانی از ارومیه  از دیگر این نمایش ها هستند.  
 
رئیس ستاد اجرایی جشنواره تئاتر شهروند سقز افزود: نمایش ‘تقاطع’ به کارگردانی بختیار پنجه ای از مهاباد، نمایش ‘سونات قاشق و چنگال’ به کارگردانی کاوه مهدوی از کرج و نمایش ‘مهمانی در مخچه’  به کارگردانی محمد سعید فرازمند از کرمانشاه نیز در این بخش پذیرفته شده اند.  
 
به گفته وی داوری این بخش نیز توسط هیأت بازبینی متشکل از خسرو سینا، رحیم عبدالرحیم زاده و رفیق نصرتی انجام شده است.  
وی  گفت :  کارگاه های  آموزشی  کارگردانی  و  نمایشنامه نویسی  توسط  دکتر قطب الدین صادقی و حمیدرضا نعیمی نیز در بخش جنبی این جشنواره دایر خواهد بود.  
دومین جشنواره تئاتر شهروند سقز ازامروز تا ۱۰ شهریور ماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی برگزار  می شود. /م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.