آغاز رزمایش آمریکا و همپیمانانش در خلیج فارس

۱۷اردیبهشت،

این مانور “رزمایش بین‌المللی مین‌روبی” نام گرفته و ۲۵ روز به طول می‌انجامد؛ مین‌روبی و محافظت از بنادر و زیرساخت‌های انتقال انرژی در خلیج فارس از اهداف این تمرین اعلام شده است.

ممتازنیوز: مانور نظامی آمریکا و متحدانش در خلیج فارس آغاز شد، مانوری که هدف از آن مین‌روبی، مراقبت از تاسیسات دریایی و همراهی با کشتی‌های تجاری اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، رزمایش بزرگ آمریکا و همپیمانانش روز دوشنبه و با مشارکت ۴۱ کشور در خشکی آغاز شده و قرار است ادامه مانور به آب‌های خلیج فارس نیز کشیده شود.

این مانور “رزمایش بین‌المللی مین‌روبی” نام گرفته و ۲۵ روز به طول می‌انجامد؛ مین‌روبی و محافظت از بنادر و زیرساخت‌های انتقال انرژی در خلیج فارس از اهداف این تمرین اعلام شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: در بخشی از این رزمایش که روی آب انجام می‌شود، ۳۵ شناور، ۱۸ زیردریایی بدون سرنشین و ده‌ها غواص خنثی‌کننده مواد منفجره زیرآبی شرکت خواهند داشت. پهپادها و مین‌روب‌های بدون سرنشین نیز که نوآوری‌های رزمایش سال جاری محسوب می‌شوند در این مانور به کار گرفته می‌شوند. مدیریت بحران در هنگام آسیب‌دیدن لوله‌های انتقال نفت و محافظت از پایانه‌های ساحلی‌ای که صادرات نفت و گاز به آنها بستگی دارد، بخش‌های دیگر مانور خلیج فارس می باشند.

جان میلر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین، دربارهٔ مانور سالانه آمریکا و متحدانش گفت: این مامور فرصتی برای ارتقای توانایی نیروهای دریایی کشورهای جهان برای تضمین آزادی تردد در آب‌های بین‌المللی است.۴۱ کشور در این رزمایش شرکت کرده‌اند، تصور کنید اگر کسی واقعا قصد مین‌گذاری در این آبها را داشته باشد، پاسخ جهانی تا چه حد مؤثر خواهد بود.

در رزمایش سال قبل خلیج فارس کشورهایی چون آمریکا، بحرین، فرانسه، استونی، نیوزیلند و کشورهایی از منطقه خاورمیانه شرکت داشتند. فهرست کشورهای شرکت‌کننده در رزمایش سال جاری میلادی منتشر نشده است.

بنا به نقل از مقامات آمریکایی، این مانور به سبب محدودیت‌هایی که می‌تواند برای حمل و نقل دریایی ایجاد کند در تنگه هرمز به اجرا در نخواهد آمد.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.