آغاز ساخت نخستین اردوگاه زیارت کشور

مشهد/واحد مرکزی خبر/اجتماعی
کار ساخت نخستین اردوگاه زیارت کشور در مشهد آغاز شد.

مسوول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این اردوگاه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در زمینی به مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع از محل اعتبارات زیارت استان ساخته می شود.
آقای سیدآبادی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی افزود: در صورت اختصاص به موقع اعتبارات، ساخت این اردوگاه تا سه سال اینده به پایان می رسد.
مسوول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، توجه به گسترش فرهنگ زیارت امام رضا (ع)، ارتقا و ترویج فرهنگ میزبانی و مجاوری امام هشتم (ع) و به فعلیت رساندن توان و ظرفیتهای فرهنگ زیارت در دستگاهها و نهادهای خدمت رسان را از جمله اهداف احداث این اردوگاه ذکر کرد.

وی افزود: توسعه منابع انسانی و تربیت نیروی متخصص زیارت، الگو سازی از سیره و معارف رضوی در جامعه و تعمیق فرهنگ زیارت از دیگر اهداف تاسیس این اردوگاه است.

وی با بیان اینکه مخاطبان این اردوگاه کشوری خواهد بود افزود: افراد تاثیر گذار در حوزه فرهنگ زیارت و افراد مرتبط با زائران از جمله مخاطبان این اردوگاه خواهند بود.
وی گفت: شبکه مبلغان کشور، موسسات قرآنی، خانه های قرآنی روستایی، ائمه جماعات مدارس، مساجد و دستگاههای دولتی، شاعران، مداحان و هیاتهای مذهبی، اتحادیه های انجمن اسلامی کارگری، معلمان، کسبه مرتبط با زائران همچون هتلداران، مهمانپذیران، بازاریان، رانندگان تاکسی و اتوبوس، کارکنان دستگاه های اجرایی و کارشناسان فرهنگی مرتبط با زیارت بخشی از این مخاطبان را شامل می شوند.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.