آغاز صدور سند‌محضری در مسکن‌مهر

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام اینکه در ۹ماه اول امسال بیش از ۴۷ هزار فقره سند محضری برای مالکیت اعیان واحدهای مسکونی‌مهر صادر شده است، از رشد بیش از ۱۰۰درصدی در حجم صدور سندمحضری برای مسکن‌مهر خبر داد.
به گزارش ممتاز ؛ هر چند سنددار شدن ۴۷ هزار واحد مسکونی‌مهر در مقابل یک میلیون واحد افتتاح شده و تحویل داده‌شده حکایت از ابهام مالکیتی در بیش از ۹۰درصد از آپارتما‌ن‌های مسکن‌‌‌مهر است اما رشد دو برابری در پروسه صدور سند از بهبود نسبی اوضاع حکایت می‌کند.
در برخی مناطق کشور همچون شهر جدید پرند که بیشترین واحدهای مسکونی‌مهر در آنجا ساخته شده، هنوز سند کلی زمین‌های ‌۹۹ساله تفکیک نشده است طوری‌که برای انتقال سند اعیانی واحدها، باید ابتدا سند مادر به قطعات کوچک مربوط به هر ساختمانی که روی این زمین‌ها ساخته شده، تبدیل شود و سپس سند اعیانی منتقل شود.
مسوولان مسکن‌مهر می‌گویند: پروسه تفکیک سند زمین‌های ۹۹ساله شاید حداقل به یک سال زمان نیاز داشته باشد.
در این باره معاون قوه‌قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز قبل از رشد ۲۰درصدی صدور اسناد مالکیت کاداستری طی ۹ ماهه اول سال ۹۲ خبر داد.
احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار کرد: در نه ماهه سال یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۸۸۶ سند مالکیت با رشد ۲۰ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل در کشور صادر شده که یک میلیون و ۸۴۸ هزار و ۷۵۶ فقره از این تعداد، سند کاداستری یا تک برگی با رشد ۲۱ درصدی به نسبت سال قبل همراه بوده است.
وی افزود: سهم اسناد مالکیت کاداستری از کل اسناد مالکیت صادره طی این مدت در مقایسه با کل اسناد مالکیت صادره به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶/ ۹۹ درصد بوده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به رشد ۱۱۳ درصدی صدور اسناد مسکن مهر در ۹ ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: در این مدت ۴۷ هزار و ۵۶۲ سند مالکیت در اجرای طرح مسکن مهر صادر شده است. وی اجرای کاداستر شهری و روستایی را از اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری ۶۳ هزار و ۷۵۰ هکتار نقشه کاداستر شهری و ۲۵۲هزار و ۴۷۹ هکتار نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی و زراعی در این سازمان تهیه شده است.
تویسرکانی افزود: در این مدت همچنین پنج هزار و ۲۳ سند مالکیت موقوفه با رشد ۸۲ درصدی و چهار هزار و ۳۰۵ سند مالکیت اراضی ملی شده و مراتع با رشد ۱۱ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل در کشور صادر شده است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.