آغاز طرح تربیت ۵ هزار مترجم قرآن کریم در کمیته امداد امام خمینی

۲۱فروردین۱۳،

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی از اجرای مرحله ی اول طرح تربیت ترجمین قرآن کریم ۵ هزار دفتر ۲۵-۱۸ سال کمیته امداد خبر داد.

اکبر میر شکار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طرح تربیت مترجمین قرآن کریم برای ۵ هزار دختر جوان ۲۵-۱۸ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در حال برگزاری در سراسر کشور است.
وی در ادامه تصریح کرد: در این طرح دختران جوان طی فرایندی دو ساله با تمام اصطلاحات و تعابیر قرآنی آشنا می شوند و نسبت به ترجمه کل قرآن کریم تسلط کامل پیدا می کنند.
وی بیان داشت: همزمان با آغاز و برگزاری این طرح ، ۵ هزار جلد قرآن ویژه این مرحله بین قرآن آموزان توزیع شده است، که برنامه ی منظم و محرک های تشویقی برای یادگیری اصولی و بنیادی ترجمه قرآن از ویژگی آن ها است.
میرشکار با اشاره به هدف از اجرای طرح تربیت مترجمین قرآنی اظهار داشت: بهره مندی از نور قرآن با توجه به تأثیری که بر زندگی فرد می گذارد و افزایش مهارت های دختران که زمینه ساز فراهم شدن شغل را ایجاد می کند، از جمله اهداف این طرح قرآنی برای مددجویان بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: طی توافقات صورت گرفته با موسسات قرآنی کشور، قرآن آموزان پس از موفقیت در آزمون مدارک معتبر دریافت خواهند کرد.
*** برگزاری مرحله ی پایانی مسابقات قرآنی دانش آموزان در مشهد
همچنین میر شکار در ادامه از برگزاری مرحله ی پایانی مسابقات سراسری دانش آموزان در مشهد خبر داد و افزود: با اتمام مرحله ی اول مسابقات سراسری قرآن کریم دانش آموزان در بهمن ماه سال ۹۱ ، ۳۰۰ چهره ی قرآنی برتر شناسایی شدند.
وی تصریح کرد: این دانش آموزان ، نوجوانانی می باشند که نسبت به ارتقای خود در روخوانی و رو‌انخوانی و یا ترجمه و تفسیر تسلط بیشتری داشتند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مرحله ی پایانی این مسابقات با حضور ۳۰۰ چهره ی قرآنی برتر نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ، هفته ی آینده به مدت ۲ روز در مشهد مقدس برگزار می گردد./ ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.