آغاز عملیات فیبر کشی اراضی پشتیبانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

خبرگزای آریا- در راستای ارائه خدمات و فراهم کردن زیر ساخت لازم  جهت سرمایه گذران بخش خصوصی عملیات فیبرکشی در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) آغاز شد .
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، «جهانگیر نجاتی» معاون طرح و توسعه این  اداره کل  با اعلام این خبر اظهار داشت : منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) دارای ۵۷۰ هکتار اراضی بندری موسوم به اراضی پشتیبانی جهت واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است که در حال حاضر این اراضی از طریق شبکه وایر لس به شبکه رایانه ای اصلی بندر متصل هستند که با توجه به اهمیت این اراضی ، برنامه ریزی جهت اجرای ۱۵ کیلو متر فیبر نوری و اتصال شرکت های سرمایه گذار از این طریق به شبکه رایانه ای این اداره کل در دستور کار قرار گرفت.
«نجاتی» همچنین افزود : هم اکنون ۱۱ باسکول مختلف در اراضی پشتیبنی  قرار دارد که از طریق فیبر نوری به شبکه رایانه ای متصل می شوند.
معاون طرح وتوسعه این اداره کل تصریح کرد : اجرای عملیات فیبر نوری در اراضی فوق علاوه بر افزایش امنیت و سرعت تبادل اطلاعات ، موجبات بهره مندی  شرکت های سر مایه گذار   از نرم افزارهای همچون GCOMS ، سیستم هوشمند ورود و خروج کالا، سیستم اتوماسیون اداری و سایر سیستم های موجود را فراهم بیاورد .
وی همچنین افزود : با برنامه ریزی انجام شده علاوه بر ساختمان ها و مراکز اداری شرکت های سرمایه گذار ، ۱۱ باسکول مستقر در اراضی پشتیبانی به فیبر نوری متصل شده و لذا امکان صدور بیجک و توزین الکترونیک و یکپارچه سازی قبض های باسکول شرکت های سرمایه گذار با سایر قبض های با سکول موجود فراهم شده است .
گفتنی است  منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در حال حاضر دارای ۹۰ کیلو متر فیبر نوری است که با اتمام فیبر کشی اراضی پشتیبانی ، طول شبکه فیبر نوری آن به ۱۰۵ کیلو متر افزایش خواهد یافت


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.