آغاز مرحله سوم رزمایش “مدافعان آسمان ولایت ۴”

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مرحله سوم رزمایش مشترک سراسری”مدافعان آسمان ولایت ۴″ با شلیک پرحجم سامانه های موشکی و توپخانه ای ارتفاع کم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، علیه پرنده های مهاجم کشور نارنجی آغاز شد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ،  در مرحله سوم این رزمایش که از دوشنبه این هفته در بخش های مرکزی، جنوبی و نیمه شرقی کشور و با مشارکت یگان های مختلف نیروهای مسلح iبه فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در حال برگزاری است، طرح های مقابله با تهدیدات در ارتفاع کم اجرا می گردد.
امروز قرار است هواپیماهای با سرنشین و پهپادهای کشور نارنجی ، با حرکت در ارتفاع کم iبه حریم هوایی کشورمان تجاوز کنند و دیده بانها و سامانه های الکترونیکی موجود در شبکه یکپارچه پدافندی، پس از کشف و رهگیری این اهداف با اقدام تاکتیکی iبه موقع، سببات انهدام تعدادی ازهواپیماهای کشور نارنجی را فراهم کنند.
همچنین امروز قرار است جنگنده های اف ۱۴ و اف۴ نیروی هوایی ارتش که در قالب کشور آبی حضور دارند با اجرای چندین مرحله عملیات سوختگیری هوایی با هدایت سامانه های راداری با سرعت عمل بالا و واکنش سریع، اهداف مشخص شده را رهگیری و منهدم کنند.
از دیگر اقدامات تاکتیکی این مرحله از رزمایش، استفاده از آتش بارهای توپخانه ای برای ایجاد حجم وسیع آتش، سلاح های دوش پرتاب و سامانه های موشکی ارتفاع کم است.
همچنین امروز علاوه بر iبه کارگیری سامانه های ویژه مقابله با موشک های کروز، طرح ها و تاکتیک های متنوع حوزه دفاع هوایی نیز اجرا خواهد شد.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.