آغاز واکسیناسیون ۱۷ ساله‌ها با واکسن‌های خاص از هفته آینده

وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۱۷ سال کشور با واکسنهای خاصی که وارد کشور شده است، خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی گفت: از هفته آینده ۱۷ ساله هایی که می خواهند کنکور دهند با واکسنهای خاصی که آوردیم یعنی واکسنهای زیر ۱۸ سال، واکسینه می شوند؛ یعنی جوانانی که سال آخر دوره تحصیلی دبیرستان را طی می کنند.

وی گفت: به این ترتیب همه واکسینه می شوند تا برای برگزاری کنکور مشکلی نداشته باشیم.

عین اللهی گفت: قدم اصلی برای  کنترل این بیماری واکسیناسیون است و انشالله امیدواریم تا دهه فجر این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

وزیر بهداشت در بازدید از سازمان صدا و سیما، گفت: هرکسی که بخواهد از کشور خارج شود باید حتما واکسن تزریق کرده باشد و این موضوع مشمول تمام سفرها است چون اکنون نگاه می‌کنند ببینند کشور مقابل چه چیزی می‌خواهد و برخی کشورها با تست منفی می‌پذیرند.

عین اللهی همچنین در مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی خیلی خوبی بین نمایندگان محترم کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت وجود دارد و در رابطه با برنامه‌های آینده وزارت بهداشت دوستان تذکراتی دادند و ما در رابطه با وضعیت واکسیناسیون خوشبختانه توانستیم مقداری فراوان واکسن را با مساعدت ریاست جمهوری و معاون رییس جمهور به کشور وارد کنیم.

وی افزود: امروز ما ۳۸ میلیون دوز واکسن را تزریق کردیم و دیگر قرار است کارهایی که انجام دادیم را اعلام کنیم و وعده به مردم ندهیم. تا پایان تیر ماه فقط ۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده بود یعنی از مرداد و شهریور حدود ۳۳ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و امیدواریم تا آخر شهریور به بالای ۵۰ میلیون دوز برسیم و این خبر خوب برای مردم است.

او تاکید کرد: رتبه دوم میزان واکسیناسیون در هفته را در دنیا به دست آوردیم و رتبه اول مربوط به آلمان است با تزریق ۶ میلیون دوز واکسن در هفته و بعد ما هستیم با تزریق ۵ میلیون دوز واکسن در هفته و این هفته هم امیدوار هستیم که رکورد آلمان را هم بزنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.