آغاز پذیره نویسی مالی و اعتبار کوثر از شنبه

پذیره نویسی ۴۵۰ میلیون سهم شرکت مالی و اعتباری کوثر، از روز شنبه ۲۱ مرداد در فرابورس آغاز می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، شرکت مالی و اعتباری کوثر مرکزی قصد دارد ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه خود را از طریق پذیره نویسی و شبکه کارگزاری فرابورس به قیمت هر سهم هزار ریال، از روز شنبه ۲۱ مرداد به مدت ۳۰ روز تامین کند.
سرمایه اولیه شرکت مالی و اعتباری کوثر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ هزار و ۵۰ میلیارد ریال توسط موسسین تامین شده و ۴۵۰ میلیارد ریال باقی مانده از طریق پذیره نویسی تامین می شود.
تعداد سهام قابل پذیره نویسی، برای هر یک از پذیره نویسان حقیقی و حقوقی حداقل ۱۰ هزار سهم و حداکثر ۱۵میلیون سهم درنظر گرفته شده است.
 

۱۹۲  میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران
در حالی که ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی ۱۳ میلیون اوراق بهادار، به ۱۹۲ میلیارد ریال رسید، بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران ذوب آهن اصفهان در بازار دوم فرابورس با جابجایی ۴ میلیون و ۷۷۲ هزار سهم با نرخ هزار و ۳۹۶ ریال داشت. کمترین حجم معاملات و بیشترین کاهش قیمت را سبحان دارو در بازار اول فرابورس با جابجایی ۱۱ سهم و کاهش قیمت ۵ درصد و قیمت پایانی ۹ هزار و ۱۰۹ ریال کسب کرد. بیشترین افزایش قیمت را بیمه میهن در بازار دوم با افزایش قیمت ۵ درصد و قیمت هزار و ۱۱۳ ریال از آن خود کرد.

حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی
در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره جوپار با جابجایی ۳۶ هزار و ۳۲۰ برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۲۰ هزار و ۶۲۰ برگه مشارکت نارنجستان، ۱۹ هزار و ۴۲۰ برگه اجاره ماهان، ۱۶ هزار و ۱۷۰ برگه اجاره امید، ۱۵ هزار و ۴۱۰ برگه مشارکت مسکن مهر، ۱۳ هزار و ۶۲۰ برگه اجاره مپنا، ۷ هزار و ۷۰۰ برگه اجاره سامان، هزار و ۲۱۰ برگه اجاره ماهان۲، هزار و ۲۰ برگه مشارکت توسعه، ۹۵۰ برگه گواهی سپرده سعدی، ۳۹۰ برگه اجاره مسکن، ۱۷۰ اجاره لیزینگ سینا و ۱۳۰ برگه مشارکت نفت فصلی به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.
قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و همچنان در مرز ۵۹ هزار تومان مبادله شدند.

 
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.