آغاز پرداخت وام ۱۴ میلیونی به زلزله‌زدگان

با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای هر خانوار روستایی زلزله‌زده ۱۰ میلیون ریال بلاعوض به عنوان کمک هزینه معیشت در روزهای آتی پرداخت می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی از آغاز اعطای وام ساخت مسکن روستایی ۱۴ میلیون تومانی خبر داد و گفت: با مصوبه هیئت وزیران بازپرداخت این وام‌ها بعد از سه سال و با دوره زمانی ۱۵ سال و با کارمزد چهار درصد خواهد بود.

به گزارش فارس، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی در شهرستان اهر از پرداخت ۱۰ میلیون ریال کمک هزینه معیشت به آسیب‌دیدگان از زلزله در روزهای آتی خبر داد.

وی گفت: با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای هر خانوار روستایی زلزله‌زده ۱۰ میلیون ریال بلاعوض به عنوان کمک هزینه معیشت در روزهای آتی پرداخت می‌شود.

وی اولویت بازسازی در مناطق روستایی را با افراد ساکن دائم در روستاها اعلام کرد و افزود: در اولویت دوم نیز افرادی که به صورت فصلی و در فصل کشت و کار در مناطق روستایی حضور دارند خواهد بود.

این مقام مسئول تشکیل ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده و استقرار آنها را در این مناطق را موجب تسریع در عملیات اجرایی، هماهنگی در روندکاری و تأمین سریع نیازها، نظارت بر عملیات بازسازی برشمرد و افزود: باید ستاد بازسازی نقش اساسی خود را در اطلاع رسانی، جذب کمک‌های مردمی و مشارکت خیران را برای تسریع در بازسازی اماکن روستایی قبل از رسیدن فصل سرما فراهم کند.

بیگی تأکید کرد: سازمان جهادکشاورزی استان نیز موظف است همراه و همگام با بنیاد مسکن که در حوزه اماکن روستایی فعال است، با ارزیابی کامل و انجام کارهای کارشناسی و عقد قراردادهای لازم همزمان با مسکن روستایی نسبت به ساخت اماکن دامی اقدام کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از آغاز اعطای وام ساخت مسکن از روستایی تا سقف ۱۴ میلیون تومان با تشکیل پرونده و تحویل آن در محل روستاهای زلزله‌زده خبر داد و افزود: برای رفاه حال روستاییان با مصوبه هیئت وزیران باز پرداخت این وام‌ها بعد از سه سال خواهد بود و با دوره زمانی ۱۵ سال و با کارمزد چهار درصد خبر داد و در شهرها نیز مبلغ ۲۰ میلیون تومان و برای واحدهای تعمیری مبلغ ۵ میلیون تومان از طریق بانک مسکن با معرفی بنیاد مسکن با اخذ تضمین سند املاک آسیب دیده و در صورت فاقد سند بودن با سفته در اختیار زلزله زدگان قرار می‌گیرد.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.