آغاز پرداخت ۳۰۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال

بینا- منابع تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بانک‌های عامل ابلاغ شد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: اخیراً بانک مرکزی منابع تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی را به تفکیک سهم دستگاه‌های اجرایی و براساس برش استانی به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است.
محمدحسین فروزان‌مهر افزود: براساس قانون برای مشاغل خانگی ۲هزار میلیارد تومان و برای طرح‌های خوداشتغالی هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در مجموع بالغ بر سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان می‌شود.
وی با اشاره به این‌که طی نامه‌ای ابلاغ این منابع را به اطلاع استانداران سراسر کشور رساندیم، اظهار داشت: امیدواریم هرچه سریع‌تر بانک‌های عامل منابع این تسهیلات را به شعب و سرپرستی‌های استانی خود ابلاغ کنند.
به گفته وی پس از ابلاغ این تسهیلات به شعب بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی و طرح‌های خوداشتغالی آغاز می‌شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تسهیلاتی که به متقاضیان مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخت می‌شود به صورت قرض‌الحسنه است.
وی درخصوص نحوه تأمین منابع مورد نیاز برای پرداخت این تسهیلات گفت: براساس آنچه بانک مرکزی ابلاغ کرده است در بخش مشاغل خانگی سهم بنیاد شهید ۱۰۰ میلیارد تومان، سازمان بهزیستی ۲۰۰ میلیارد تومان، صندوق مهر امام رضا (ع) ۴۵۰ میلیارد تومان، کمیته امداد امام خمینی (ره) ۷۳۵ میلیارد تومان و سهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت اختصاص به سایر دستگاه‌ها ۴۸۵ میلیارد تومان تعیین شده است.
فروزان‌مهر توضیح داد: همچنین علاوه بر این اعتبارات مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از سوی صندوق مهر امام رضا‌(ع) برای پرداخت تسهیلات به افراد پشتیبان در مشاغل خانگی اختصاص می‌یابد. گفتنی است متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی در سه گروه مستقل، تحت پوشش و پشتیبان دسته‌بندی شده‌اند.
براین اساس کسانی که بدون حمایت می‌توانند کسب و کار راه‌اندازی کنند مستقل نامیده می‌شوند ولی کسانی که این توانایی را ندارند به عنوان تحت پوشش باید با کمک افراد پشتیبان نسبت به راه‌اندازی کسب و کار اقدام کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره تأمین منابع تسهیلات هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی خوداشتغالی در سال‌جاری اعلام کرد: در بخش طرح‌های خوداشتغالی نیز سه دستگاه اجرایی تأمین منابع را برعهده دارند.
وی توضیح داد: در این بخش کمیته امداد امام خمینی (ره) ۷۵۰ میلیارد تومان، بنیاد شهید۳۲۰ میلیارد تومان و سازمان بهزیستی ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع مورد نیاز طرح‌های خوداشتغالی را تأمین می‌کنند. فروزان مهر همچنین در پاسخ به این سؤال که تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی توسط چه بانک‌هایی پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۹ بانک شامل ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران و پست‌بانک پرداخت این تسهیلات را برعهده دارند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.