آغاز پرواز نظارتی بازرسان ارتش روسیه بر فراز آسمان فرانسه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

دفتر خبری وزارت دفاع روسیه اعلام نمود، گروهی از ناظران ارتش این کشور یک ماموریت چهار روزه بازرسی را بر فراز آسمان فرانسه تحت معاهده “آسمان باز” آغاز نمود‌ه‌اند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر خبری وزارت دفاع روسیه اعلام نمود، گروهی از بازرسان روسی با استفاده از هواپیمای نوع An-30 B در حال انجام یک پرواز نظارتی بر فراز آسمان کشور فرانسه می باشند. این پرواز نظارتی برطبق معاهده بین‌المللی آسمان باز از ۲۸ تا ۳۱ اکتبر (۱۰-۷ آبان) انجام می‌شود.

این پرواز از فرودگاه اورلئون – بریسی فرانسه با حداکثر برد پرواز دو هزار و ۷۸ کیلومتری و در مسیر توافق شده میان روسیه و فرانسه صورت می‌گیرد.

این دفتر خبری در ادامه اعلام نمود: این سی و چهارمین پرواز نظارتی در سال ۲۰۱۲ میلادی است که توسط نیروهای روسیه در کشورهایی که تحت معاهده آسمان باز قرار دارند، صورت می‌گیرد. طی این پرواز نظارتی، متخصصان روسی و فرانسوی نظارت بر استفاده از تجهیزات سیستم نظارتی را بر طبق توافقات موجود بررسی خواهند نمود.

معاهده آسمان باز در سال ۱۹۹۲ با ابتکار جورج بوش پدر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا امضا شد که براساس آن پروازهای نظارتی هوایی غیرنظامی بر فراز آسمان ۳۴ کشور عضو این معاده صورت می‌گیرد تا گستردگی و شفافیت فعالیت‌های نیروهای نظامی مورد بررسی قرار گیرد.

این معاهده در اول ژانویه سال ۲۰۰۲ میلادی iبه اجرا درآمد و براساس آن همه مناطق داخلی چون اراضی، جزایر و آب‌های منطقه‌ای و داخلی کشورهای امضا نماینده این معاهده را شامل می‌شود. این معاهده یکی از اصول مهم ساختار امنیتی اروپا محسوب می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.