آغاز کشتار میهمانان در فریدونکنار/ فرود ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در زمینهای کشاورزی

دیده بان حقوق حیوانات: محمدعلی الله قلی عضو هیئت مدیره کانون محیط بان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این پرندگان مهاجر از نوع خوتکا ابر و سفید، فیلوش، خوتکا معمولی، کله سبز و نوک پهن هستند که بدلیل نبود دامگاه و آب در زمینهای کشاورزی این پرندگان اطراف منطقه پخش شده و براحتی شکار می شوند.

وی افزود: فرود این تعداد پرنده در این فصل سال غیر منتظره است که دلیل آن می تواند شرایط جوی و بارندگی های اخیر باشد که در چند روز اخیر این پرندگان در دسته های چند صدتایی به وفور در منطقه مشاهده شدند که تعداد آنها به ۳ هزار قطعه می رسد.

وی با انتقاد از محیط زیست فریدون کنار که بدون هیچ ممانعتی از شکار این پرندگان جلوگیری نمی کند، تصریح کرد: سالهاست که این پرندگان مهاجر اعم از قوهای مهاجر خوتکا، فیلوش و … توسط افراد فرصت طلب شکار می شوند.

وی ادامه داد: اگر محیط زیست بر شکار این پرندگان کنترلی ندارد حداقل بر خرید و فروش آنها که براحتی در بازار ماهی فروشهای فریدون کنار به صورت موردی عرضه می شود، نظارت بیشتری داشته باشد و جلوی این تخلفات را بگیرد.

الله قلی با بیان اینکه همه ساله قتل عامی از پرندگان در منطقه حفاظت شده فریدون کنار، صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: امیدواریم زمستان امسال هیچ قویی به سمت فریدون کنار نیاید زیرا سال گذشته افراد فرصت طلب (شکارچیان) با وجود تلاش محیط بانان منطقه باز هم دست به تخلفات عدیده ای زده اند قوها را زنده گیری کرده و به قیمت های کلانی می فروختند.

چنانچه این روند ادامه پیدا کند بعضی از انواع پرندگان چون قو و فلامینگو را نخواهیم داشت.

________________________

درنای امید تنها مهمان تالاب‌های مازندران/ مهاجرت ۷ میلیون قطعه پرنده به فریدونکنار

حمایت گروههای محیط زیستی از پرندگان مهاجر/ تصویری

 

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. سوسن:

    تو جنوب رحم به پرنده کمیاب و نادر نمی کنند اونوقت شما به آدمهایی که سرشون تو کار خودشون پیله کردین یه مدرک درست و حسابی جز عکس منتاژی نیاوردین

  2. donya:

    ta onja ma midonim shoma dari pol be jib mizania ba khabar haei ke bozorg namaei mikoni to tehran shoma be adam rahm nemikonanad shoma faghat mikhai fereydunkenar ro kharab koni ba che hadafi nemidunam vali edameh hame donbale barnameh boland modatand shoma kotah modat

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.