آغاز به کار اجلاس جهانی پیرغلامان حسینی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، مهمترین برنامه این اجلاس بررسی “شیوه های برگزاری آیین های حسینی و آسیب شناسی عزاداری ها” و “تبیین منویات مقام معظم رهبری در باره عزاداری” در قالب دو کارگاه علمی است. 

در این گنگره که دو روز ادامه خواهد داشت ۸۰۰ پیرغلام و میهمان داخلی و خارجی شرکت دارند و از ۱۵ پیرغلام حسینی ایرانی و ۱۵ پیرغلام حسینی خارج از کشور تجلیل خواهد شد. 

در این اجلاس همچنین از یک پژوهشگر شاخص عاشورایی، یک هنرمند شاخص عاشورایی و پنج نفر برگزیده استانی تجلیل و قدردانی خواهد شد.

همچنین ده مستند ساز برگزیده کشورکه آثار فاخری در عرصه فرهنگ و آیین های محرم و عاشورا تولید نموده اند تجلیل می شوند  و از ۱۱۰ اثر مستند رونمایی خواهد شد. 

اکبر نیکزاد استاندار اردبیل در آیین گشایش این اجلاس گفت: فرهنگ عاشورا رمز نجات و ترقی بشریت است و جهان تنها با تمسک به این فرهنگ غنی می تواند از مصایب کنونی رهایی یابد. 

وی با بیان اینکه ملت ایران ملتی عاشورایی است افزود: مردمی که با فرهنگ عاشورایی زندگی کند عزتمند و سرافراز و سربلند خواهد بود؛ فرهنگ عاشورایی یعنی ولایمتداری، عشق به انسان ها، نپذیرفتن ظلم و ظالم نبودن و این که شهادت رنگین بهتر از زندگی ننگین است. 

نیکزاد افزود: ایران اسلامی با تمسک به فرهنگ غنی عاشورایی اکنون به عنوان قلب جهان اسلام مطرح است و شهر عاشورایی اردبیل نیز در واقع قلب ایران است. 

وی ایران را سرزمین سرداران و ۲۵۰ هزار شهید والامقام خواند و افزود: این شهدا درس آزادگی و شهادت را از عاشورا بعنوان مدرسه عشق و بزرگترین معلم آزادگی و ایثار امام حسین (ع) آموخته اند.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.