آفریقا،مقصد اصلی خودروهای مسروقه

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 آفریقا،مقصد اصلی خودروهای مسروقه

آفریقا،مقصد اصلی خودروهای مسروقه

خبرگزاری فرانسه امروز یکشنبه با ارسال خبری از ابیجان به بررسی موضوع افزایش شمار خودروهای لوکس در آفریقا پرداخت و نوشت: با توجه به این که قاره آفریقا بیش از بقیه قاره ها مقصد قاچاق خودروهای مسروقه به شمار می رود،‌ هزاران خودرو که در اروپا به سرقت می رود هر سال به آفریقا منتقل می شود.

به گزارش ممتازنیوز، بر اساس اعلام اینترپل در حالی که تنها نیمی از ۵۰۰ هزار خودرویی که در فاصله سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ در اروپا از مالکان آنها به سرقت رفته، پیدا شده است ، بخش قابل توجهی از همین خودروها به روسیه یا آفریقا منتقل شده است.
به اعتقاد سباستین شموکر که در حوزه مبارزه با قاچاق خودرو در پلیس بین المللی (اینترپل) فعالیت می کند خودروهای مسروقه در شمال اروپا معمولا به بازار روسیه منتقل می شود در حالی که خودروهایی که در جنوب اروپا به سرقت می رود به طور سنتی از مسیر دریایی یا زمینی از طریق جبل الطارق و سوتا وارد آفریقا می شود.
آفریقای جنوبی نیز بازار خودروهای مسروقه در اروپا شده است در حالی که شرق آفریقا بیشتر مقصد خودروهایی به شمار می رود که در آسیا به سرقت رفته است.
سباستین شموکر می گوید قاچاق خودروها از جرایم سازمان یافته به شمار می رود و با قاچاق مواد مخدر ،‌سلاح و حتی تروریسم ارتباط دارد.
به گفته این مسئول اینترپل قاچاق خودرو نسبتا ساده و خطرات آن کم است.
شموکر افزود اگرچه شمار سرقت خودرو در سالهای اخیر کاهش یافته اما قیمت خودروها بالا رفته است.
بر اساس اعلام اینترپل از سال ۲۰۰۹ تا کنون ۱۶۰ خودروی مسروقه در آفریقا پیدا شده است.
در آلمان ۱۸۵۰۰ خودرو به ارزش ۲۵۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۲ به سرقت رفت .


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.