آفیس ویژه اپل و آندروید در راه است

۲۱ آبان ،

مایکروسافت رسما اعلام کرد قصد دارد عرضه برنامه آفیس را برای iOS و آندروید سریعتر از وقت مقرر ارایه کند.
به گزارش تفسیری خبرها خارجی موبنا، در حالی که پیشتر مایکروسافت اعلام کرده بود که برنامه آفیس را سال آینده برای iOS و آندروید ارایه می کند، به تازگی شایعاتی مبنی بر اینکه این برنامه تا پیش از سال ۲۰۲۴ برای این سیستم عامل ها ارایه خواهد شد انتشار یافته است.
برنامه موبایلی آفیس مایکروسافت به شکل رایگان برای هر دو سیستم عامل iOS و آندروید ارایه می گردد و این امکان را فراهم می کند که کاربران مدارک آفیس مایکروسافت را روی دستگاه خود ببینند.
برای ویرایش مدارک آفیس با این برنامه، نیاز است که کاربران عضو سرویس Office 365 مایکروسافت شوند و به این ترتیب می توانند مدارک را در این برنامه ویرایش و ادیت کنند.
مایکروسافت آفیس یک مجموعه اداری شامل نرم‌افزارهای یکپارچه با هم، سرورها و سرویس‌ها است که برای سیستم‌عامل‌های مایکروسافت ویندوز ساخته شده است. مایکروسافت آفیس در سال ۱۹۸۹ برای سیستم‌عامل مک اواس اکس معرفی شد و در سال بعد یعنی ۱۹۹۰ نسخه تحت ویندوز آن نیز به بازار آمد. اولین نسخه از مجموعه مایکروسافت آفیس شامل برنامه‌های مایکروسافت ورد، مایکروسافت اکسل و مایکروسافت پاورپوینت بود. همچنین برنامه‌های مایکروسافت اکسس و اسکجول پلاس در نگارش حرفه‌ای این نسخه وجود داشت.
آخرین نسخه مایکروسافت آفیس، آفیس ۲۰۱۰ نام دارد که در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰ برای مایکروسافت ویندوز انتشار یافت و آخرین نسخه تحت سیستم‌عامل مک اواس اکس نیز آفیس ۲۰۰۸ نام گرفته است که در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۰۸ انتشار یافته است. آفیس ۲۰۰۷/آفیس ۲۰۰۸ در بردارندهٔ رابط کاربری تازهی است و از فرمت های تازه موسوم به Office Open XML با فرمت های docx، xlsx، pptx سود می برد. ضمن اینکه مایکروسافت قابلیت تازه، رایگان و افزودنی با نام بستهٔ هماهنگ سازی مایکروسافت آفیس (Microsoft Office Compatibility Pack) ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند سندهای آفیس ۲۰۰۳-۲۰۰۰ برای ویندوز و آفیس ۲۰۰۴ برای مک را تحت فرمت های تازه در مایکروسافت آفیس ۲۰۰۷ باز، ویرایش و ذخیره کنند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.