آقامیر: با تکیه بر اصول تربیتی بهترین اوقات فراغت را برای جوانان رغم می زنیم

خبرگزار آریا-  رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: با تقرب حوزه های ارزشی و ورزشی، تربیت دینی را در جامعه و به خصوص میان نوجوانان و جوانان نهادینه می کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی آریا، آقامیر با تأکید بر این که برنامه های ویژه ای برای اوقات فراغت تابستانی در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: بدون شک یکی از مخاطبین اصلی ما، نوجوانان و جوانان هستند که باید با تکیه بر اصول تربیتی به سمت ورزش هدایت شده و اوقات فراغت خود را به بهترین نحو سپری کنند.

وی با بیان این که مجموعه های ورزشی شهرداری به طور مستمر در خدمت اقشار مختلف شهروندان هستند، اظهار داشت: تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مجموعه های ورزشی، امکانی است که تابستانی بانشاط را برای خانواده های تهرانی فراهم می آورد. بدون شک هیچ مجموعه ای – حتی برای انجام تعمیرات- به طور مستمر تعطیل نبوده و خدمات بهینه ای را در اختیار شهروندان قرار می دهد.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران به ارائه تسهیلاتی در جشنواره های فرهنگی ورزشی مناطق ۲۲گانه پایتخت اشاره کرد و گفت: با برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی در مناطق مختلف تهران که از اول تیرماه برگزار می شود، تسهیلاتی برای ارائه کارت شهروندی با تخفیف ویژه به شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که بازار خرید کالاهای مختلف از طریق اینترنت رواج یافته، برنامه ریزی برای ارائه کارت های ورزش شهروندی و فروش اینترنتی آنها نیز ضروری به نظر می رسد. این امر در راستای تفکر محله ای و ایجاد دسترسی آسان تر شهروندان به خدمات ورزشی انجام می پذیرد.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران به راه اندازی خانه های ورزش محلات و ضرورت ایجاد تعامل مجموعه های ورزشی با این خانه ها اشاره کرد و گفت: مهم ترین رسالت سازمان ورزش شهرداری تهران توسعه ورزش همگانی به منظور پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی است. بر این اساس ایجاد تعامل با خانه های ورزش به منظور بسط و توسعه فرهنگ ورزش شهروندی در مناطق ۲۲گانه پایتخت برپا شده، ضرورتی انکارناپذیر است.

وی همچنین تأکید کرد: مجموعه های ورزشی شهرداری مکانی مناسب برای استعدادیابی ورزشی و ساماندهی آنها است. در این راه مربیان رشته های مختلف می توانند بازوهای قوی پشتوانه های ورزش کشورمان باشند.

آقامیر به ضرورت ایجاد رشته های جدید در اماکن ورزشی تحت پوشش شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: جلب و جذب مخاطب بیشتر در مجموعه های ورزشی نیاز به راهکارهای جدیدی دارد که از آن جمله می توان به ایجاد رشته های جدید براساس نیاز و استقبال شهروندان هر منطقه اقدام کرد. به عنوان مثال راه اندازی رشته ای نظیر پیلاتس که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، زمینه حضور حداکثری اقشار مختلف در مجموعه های ورزشی را فراهم می آورد.

وی همچنین تأکید کرد: توسعه ورزش همگانی نیاز به خلاقیت و ابتکار عمل دارد. ما در این امر اگرچه توفیقات نسبی داشته ایم اما همچنان تا وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید تلاش بیشتری انجام دهیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.