آلبوم‌های تصویری ارکستر سمفونیک تهران رونمایی شد

۱۴اردیبهشت،

Samfonikموسیقی ایرانیان: آلبوم‌های تصویری «شهرزاد» و«پرنده آتشین» کاری از ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی صبح امروز در غرفه انجمن موسیقی ایران در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، در این مراسم که با حضور علی ترابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، فرشید حفظی فرد نوازنده ابوا ارکستر، محمد حسین پورمعین نوازنده کلارینت ارکستر ، مجید اسماعیلی نوازنده ویلنسل ارکستر و تنی چند از هنردوستان در غرفه انجمن موسیقی ایران درنمایشگاه کتاب برگزار شد، ابتدا از دو اثر تصویری ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی رونمایی و سپس پورمعین نوازنده کلارینت ارکستر سمفونیک پیام شهرداد روحانی را که همزمان برای انتشار یافتن این آثار در اختیار انجمن موسیقی ارسال کرده بود، قرائت کرد.

روحانی در این پیام آورده بود: خبر انتشار یافتن دو  DVD  ارکستر سمفونیک تهران بسیار بنده را خوشحال کرد. انجمن موسیقى با انتشار یافتن این دو اثر قدم بزرگى در راه ترویج هنر والا در جامعه برداشته است و این اقدام سبب خواهد شد که نه تنها ایرانیان عزیز بلکه اشخاصى از کشورهاى مختلف جهان شناخت بهترى از فعالیتهاى فرهنگى و هنرى کشور ما داشته باشند و من این اقدام انجمن موسیقى را به فال نیک میگیرم و آرزوى سالى پر کار و پر بار براى مسئولان محترم دارم.

در ادامه مراسم فرشید حفظی فرد نوازنده ابوا ارکستر سمفونیک تهران در باره انتشار یافتن این دو اثر گفت: این کنسرت سال ۸۹ در سالن همایش‌های برج  میلاد تهران اجرا شد که در این راستا یک ماه با شهرداد روحانی تمرین کردیم.  ارکستر سمفونیک در این اجرا قطعات بزرگی را اجرا کرد که اجرای آنها کار هر کسی نیست و شاید در خاورمیانه ارکستری را نداشته باشیم که بتواند با این کیفیت این قطعات را اجرا کند.

بنابراین گزارش، پورمعین نوازنده کلارینت ارکستر سمفونیک نیز گفت: یکی از قطعات سخت ما در این کنسرت «پرنده آتشین » بود چرا که از نظر ریتم و تکنیک قطعه دشواری بود.قطعه «شهرزاد» نیز جزء قطعات کلاسیک و شرقی است که توسط ارکستر سمفونیک به خوبی اجرا شد .

در ادامه این مراسم علی ترابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نیز ضمن تقدیر از زحمات بابک رضایی مدیرعامل سابق انجمن موسیقی ایران گفت: ایشان در زمان مدیریت خود در انجمن  موسیقی برای تصویر برداری این کنسرت‌ها اقدامات بسیاری را انجام داده‌اند.

وی افزود: به دنبال انتشار یافتن دو اثر «پرنده آتشین» و «شهرزاد» ، اثر دیگری از ارکستر سمفونیک تهران به رهبری روحانی نیز در نیمه اول سال منتشر خواهد شد.

ترابی ادامه داد: این اثر شامل موسیقی فیلم‌هایی است که در قالب یک اجرا توسط ارکستر سمفونیک تهران در ایران اجرا شده است.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران افزود: در کنار این اثر، تلاش داریم  دو آلبوم تصویری از ارکستر ملی ایران همچون «شب دهم» و «عاشقانه‌ها»( آثار علی تجویدی)، را  در صورت انجام مراحل قانونی نیز منتشر کنیم.

در پایان مراسم رونمایی از دو اثر ارکستر سمفونیک تهران ، نوازندگان ارکستر عکس‌های اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی را برای مخاطبان امضا کردند.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.