آلمان ـ ایتالیا

جام جم آنلاین: نوبت به یکی دیگر از بازی‌های مهیج و تماشایی یورو ۲۰۱۲ رسید؛ جدال آلمان و ایتالیا، دو قدرت سنتی فوتبال در نیمه‌نهایی.

این دو اولین بار در سال ۱۹۲۳ ( هفت سال قبل از نخستین دوره جام جهانی فوتبال) به مصاف هم رفتند که با برتری ۳ بر یک آبی‌ها در شهر میلان به پایان رسید، اما اولین رویارویی خاطره‌انگیز‌شان در نیمه‌نهایی جام جهانی ۱۹۷۰ رقم خورد؛ جایی که ایتالیا در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۴ بر ۳ آلمان را شکست داد و به فینال رفت.

آن بازی تا دقیقه ۹۰ با یک گل به سود ایتالیا در جریان بود، اما گل ثانیه‌های پایانی کارل هانس شنلینگر کار را به وقت اضافه رساند تا با ردوبدل شدن پنج گل در دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای یکی از ماندگارترین ماراتن‌های فوتبال در مکزیکوسیتی رقم بخورد.

۱۲ سال بعد، این دو تیم در فینال جام جهانی ۱۹۸۲ به هم خوردند که این بار هم ایتالیا برنده بود. سومین بازی خاطره‌انگیز دو تیم هم به شش سال قبل برمی‌گردد؛ جایی که آلمان‌های میزبان در جام جهانی ۲۰۰۶ تا نیمه‌نهایی آمدند، اما در حضور ۶۵ هزار تماشاگر ورزشگاه دورتموند با دو گل دقایق ۱۱۹ و ۱۲۰ گروسو و دل پیه‌رو، یکی از تلخ‌ترین شکست‌های تاریخ فوتبالشان را مقابل ایتالیا تجربه کردند.

این دو تیم، چهار بار دیگر هم در مراحل مقدماتی و گروهی جام ملت‌های اروپا و جام جهانی به مصاف هم رفته‌اند، اما آلمان در هیچ‌یک از این بازی‌ها طعم پیروزی را نچشیده است.

همین شکست‌ناپذیری ایتالیا مقابل آلمان در بازی‌های رسمی باعث شده است تا از لاجوردی‌پوشان به عنوان «گربه سیاه» ژرمن‌ها نام ببرند؛ عنوانی که البته سرمربی آلمان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

یواخیم لو، در آستانه بازی حساس امشب گفت: در گوشه و کنار چند بار شنیده شده که آلمان در هیچ تورنمنتی نتوانسته ایتالیا را شکست دهد، ولی گذشته برای من و نسل جوان‌ فوتبال آلمان هیچ اهمیتی ندارد.

در آن سوی میدان، چزاره پراندلی هم با احترام از حریف امشب تیمش حرف زد: آلمان تیم باثباتی را در اختیار دارد. آنها با کارگردان خود، اوزیل قدرتمند هستند و ما باید تلاش کنیم از لحظه‌هایی که آلمان در آنها ضعیف‌تر به نظر می‌رسد، بهره ببریم.

البته مشکلات پراندلی برای این بازی، بطور قطع بیشتر از لو است. آلمان‌ها در این بازی می‌توانند از هافبک آسیب‌دیده خود باستین شوان اشتایگر استفاده کنند، اما در اردوی ایتالیا هنوز وضعیت «ده روسی» و «آبا‌ته» نامشخص است. آبی‌ها یک دواخطاره هم دارند؛ بارزاگلی در خط دفاع.

تیم یواخیم لو در ۱۵ بازی رسمی اخیر خود پیروز شده و از این حیث در ردیف رکوردداران قرار دارد. جدال آنها با ایتالیایی که هنوز با مربی‌ اش پراندلی در هیچ دیدار رسمی نباخته است، می‌تواند جذابیت‌های فراوانی داشته باشد.

این بازی مثل دیگر بازی‌های مراحل حذفی یورو ۲۰۱۲ ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه امشب به وقت تهران برگزار می‌شود.

رضا پورعالی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.