آلمان فشار بر اسپانیا برای قبول نجات مالی‌ اروپا را رد کرد

به گزارش ایرنا، دولت آلمان در حالی‌ این اظهارات را بیان می‌ کند که روز گذشته

‘ولفگانگ شیوبله’ و ‘لوییس د گیندوس’ وزیران اقتصاد آلمان و اسپانیا در مورد مسائل مختلف اقتصادی از جمله چگونگی‌ متوقف ساختن صعود غیر قابل کنترل خطر ریسک اقتصادی در اسپانیا به بحث و گفت وگو پرداختند .

برخی‌ از منابع خبری گفتند، دو وزیر در مورد تقاضای احتمالی‌ نجات مالی‌ از سوی اسپانیا صحبت کردند.

‘جوهانس بلانکنهیم’ سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان روز چهارشنبه در این باره تصریح کرد که این حدس و گمان ها بی‌ معنی‌ و غیر منطقی‌ می‌ باشند و آلمان پیشنهادی به اسپانیا مبنی بر درخواست نجات مالی‌ نکرده است.

دولت اسپانیا روز سه شنبه پس از آنکه اعلام شد، سطح ریسک اقتصادی این کشور به رکورد نگران کننده ۶۴۰ واحد رسیده است، تصمیم گرفت تمامی توان سیاسی خود را برای متوقف کردن فشار بدهی ها و بازارها که شامل مذاکرات با آمریکا، فرانسه و آلمان می‌ باشد را بکار گیرد.

در این رابطه، وزیر اقتصاد اسپانیا در دیدار و گفت وگو با ‘پییر مسکوویسی’ همتای فرانسوی خود و به منظور کسب حمایت بر این امر تاکید نمود که دولت اسپانیا در حال انجام تکالیف خود در داخل کشور است.

دو مقام همچنین در رویکردی مشترک خواستار اعمال فوری توافقات اتحادیه اروپا تصویب شده در ۲۹ ژوئن سال جاری در بروکسل شدند که بر مبنای آن سران اتحادیه اروپا توافق کردند اقداماتی در راستای حمایت از بانک ها و افزایش رشد اقتصادی در کشورهای عضو منطقه یورو صورت دهند.

بر اساس توافق صورت گرفته در این نشست، کشورهای اروپایی به صندوق های کمک مالی‌ اروپایی اجازه می‌ دهند تا به صورت غیرمستقیم به بانک ها کمک کنند.

در این زمینه دو مقام اسپانیایی و فرانسوی یاد آور شدند که میزان بهره کنونی که در رابطه با اوراق قرضه اسپانیا در بازارها رایج است، دور از واقعیت بوده و بیانگر پایه های اساسی‌ اقتصاد، قدرت رشد و کنترل بدهی داخلی اسپانیا نیست.

اروپام**۱۲۳۴**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۳۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.