آل سعود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل می کشانیم

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: براساس قوانین بین‌المللی حق پیگیری اعدام ۱۸ ایرانی را در عربستان برای خود قائل هستیم و شورای حقوق بشر سازمان ملل این موضوع را پیگیری و عربستان را محکوم کند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین بین‌المللی حق پیگیری اعدام ۱۸ ایرانی در عربستان را برای خود قائل است اظهار کرد: الفیصل بر خلاف قولی که به  صالحی وزیر امورخارجه کشورمان داده بود، اعدام‌ها صورت گرفت و ما پیگیر این مسئله هستیم.

وی ضمن درخواست از بخش معاونت حقوقی  وزارت امورخارجه  برای پیگیری جدی این اقدام آل سعود، تصریح کرد: این اتفاق برخلاف توافقات سیاسی فی‌ما‌بین ایران و عربستان برای جلوگیری از اجرای حکم صورت گرفته است و ما در کمیسیون پیگیر این مسئله هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به حضور  صالحی و معاونانش در جهت تجزیه و تحلیل اتفاق صورت گرفته تصریح کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی همگی تاکید داشتند که وزارت امور خارجه باید تلاش بیشتری را در این زمینه انجام می‌داد.

کریمی قدوسی ضمن تاکید مجدد که کمیسیون پیگیر این مسئله برای ارسال پرونده به شورای حقوق بشر است خاطرنشان کرد:‌مجامع بین‌المللی برای حل اختلاف همین گونه بحث‌ها ایجاد شده و امیدواریم به دور از مسایل حاشیه‌ای، مسئله اعدام شهروندان ایرانی در عربستان را پیگیری و عربستان را محکوم نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی، ایران را بزرگترین قربانی نقض حقوق بشر در دنیا دانست و اظهار کرد: رسانه‌های غربی با سکوت در این زمینه نشان دادند که بیش  از هر چیز دشمن ملت ایران هستند و در مقابل این اقدام ناجوانمردانه سخنی را نمی‌زنند.

وی در پایان لابی صهیونیستی را مهمترین عامل جهت به کارگیری اهرم فشار و بر علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اذعان کرد: ایران هیچ بهانه‌ای بدست آنها نخواهد داد که دوباره مسئله حقوق بشر را مطرح و به ایران فشار بیاورند هر چند نهادها در قبال اقدامات تروریستی علیه ایران سکوت می‌کنند و به خوبی سیاسی بودن کارشان را در ذهن افکار عمومی پدیدار می‌کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.