آماده باش بانک ها برای روزهای پایانی سال و نوروز

۰۸م اسفند ،

آماده باش بانک ها برای روزهای پایانی سال و نوروز | چاپ |
سه شنبه ۰۸ اسفند ساعت ۱۳:۳۶

بینا- رییس کل بانک مرکزی گفت:بانک مرکزی تمهیدات نوروزی را برای تامین نیازهای مالی مردم در روزهای پایانی سال ، به خصوص تامین اسکناس نو در دستور کار خود قرار داده است.
محمود بهمنی در جمع خبرنگاران،با بیان اینکه بانک مرکزی از بانک ها خواسته است تا تمهیدات نوروزی را برای تامین اسکناس نو به میزان مصرف انجام دهند، افزود: اسکناس نو از طریق خزانه برای بانک ها تامین می گردد، ضمن آنکه در روزهای تعطیل شعب کشیک بانک ها باید فعال بوده و دستگاه های خود پرداز نیز فعال باشند.
رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: اسکناس نو به میزان مورد نیاز برای روزهای پایانی سال چاپ شده و بانک ها به هر میزان که نیاز داشته باشند می توانند از خزانه دریافت کنند، ضمن آنکه چاپ اسکناس ضوابط خاص خود را دارد.
وی در خصوص سبب عدم پیش فروش اینترنتی سکه، در دور تازه پیش فروش که از امروز در شعب منتخب بانک تجارت آغاز شده است ، گفت: از آنجایی که این نوع خرید برای بعضی از خریداران قابل دسترس نبود، این امکان فراهم نشد ،اما شاید در مرحله بعدی و یا در همین مدت این روش نیز به مرحله اجرا گذاشته شود.
وی در خصوص طرح اولیه پیش فروش سکه و دریافت ۱۸ درصد نرخ سکه در زمان تحویل، گفت: این طرح مربوط به شورای پول و اعتبار نبود و این موضوع صرفا براساس علی الحساب بودن نرخ پیش فروش سکه طراحی شده بود که ایراد شرعی به آن گرفته شد، به همین سبب نرخ قطعی پیش فروش سکه تعیین و اعلام شد.
بهمنی افزود: در نرخ قطعی پیش فروش سکه، اگر نرخ سکه افزایش یابد، چون معامله کاملا قطعی بوده ، خریدار در این رابطه سود می کند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.