آماده باش عربستان،امارات و انگلستان برای کنترل بیماری شبه سارس/ایران موردی ندارد

۱۴فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۷ مورد از بیماری شبه سارس در کشورهای عربستان، قطر، امارات و انگلستان ملاحظه شده و حدود ۹ نفر آنها جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

محمدمهدی گویا در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: میکروب بیماری شبه سارس که تاکنون ۱۷ مورد ابتلا به آن در دنیا تشخیص داده شده است، شبیه میکروب بیماری سارس و کشنده است و از طریق دستگاه تنفسی منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۷مورد ابتلا به این بیماری ظرف ۶ ماه قبل در این کشورها شناسایی شده به همین سبب نگرانی از شیوع این بیماری بیشتر شده است. کشورهایی که تاکنون مواردی از این بیماری را داشته‌اند مانند عربستان،امارات، قطر و انگلستان برای کنترل این بیماری اعلام آماده باش کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: تقریباً نیمی از اشخاص مبتلا به این بیماری یعنی حدود ۹ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند و آخرین مورد آن بیماری بود که در کشور امارات به بیماری شبه سارس مبتلا شده بود.

گویا گفت: در کشور ما تاکنون موردی از این بیماری گزارش نشده است. امکان تشخیص این بیماری را در کشور داریم و از این نظر نگرانی نداریم و به هر حال باید برای این بیماری آماده باشیم زیرا در هر صورت بروز مواردی از این بیماری در کشور ما نیز بعید نیست.

وی ادامه داد: بیماری شبه سارس درمان خاصی ندارد و علایم آن شبیه بیماری ذات الریه و نارسایی کلیه است با این حال هنوز به سبب کمبود تعداد موارد مبتلایان این بیماری، اطلاعات پزشکان کشورها در مورد این بیماری اندک است.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.