آمادگی ایران برای تامین نیازهای دارو و سرم دامی کشورهای منطقه

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش مهمی از نیازهای داخلی کشور در زمینه تولید سرم و دارو به صورت ۱۰۰ درصد بومی تولید می شود، از ظرفیت ایران برای تامین نیازهای دارویی و سرم دامی کشورهای منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر جهانگیر پرهمت رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم بزرگداشت روز دامپزشک اظهار داشت: در یک سال گذشته سه آئین نامه و دستورالعمل برای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد که این اقدام در کاهش هزینه های بهداشت عمومی موثر بوده است.

وی در ادامه به نقش سازمان دامپزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: سازمان دامپزشکی با توجه به اینکه نقش اساسی و حاکمیتی در کشور ایفا می کند باید این نقش و رسالت مهم خود را در عرصه های مختلف کشور دنبال کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت موسسه سرم سازی در زمینه دامپزشکی اشاره و عنوان کرد: علاوه بر بخش آموزش در دانشکده دامپزشکی، ۱۸ بخش تحقیقات سرم سازی در مناطق مختلف زیر نظر موسسه سرم سازی رازی مشغول فعالیت هستند.به گفته رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با توجه به اینکه بخش مهمی از نیازهای داخلی در زمینه تولید دارو و سرم در کشور تولید می شود می توان با تقویت بخش داخلی علاوه بر نیاز کشور نیاز منطقه را هم برطرف کرد.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.