آمادگی کامل بیمارستان امام خمینی (ره) برای اجرای برنامه پزشک خانواده

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۵:۵۰:۲۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون درمان خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی لازم برای آغاز عملیات اجرایی پزشک خانواده در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، امامی رضوی رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع یک تکلیف قانونی است، تاکید کرد: مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین مجتمع درمانی کشور آمادگی کامل ارائه خدمات در کلیه سطوح مورد نیاز این برنامه را دارد و کلینیک های ویژه بیمارستان فعال هستند که به بیماران ارجاع شده در سطوح تخصصی و فوق تخصص با نظم و ترتیب خاصی ارائه خدمت کنند.
وی افزود: ترتیبی داده شده تا فردی در مجتمع، مسئول پذیرش و راهنمایی بیماران و انعکاس نتایج نظام ارجاع باشد در ضمن متخصصان و دستیاران نیز آموزش می بینند.
امامی رضوی در ادامه گفت: ترتیبی اتخاذ می شود تا  نوبت خاصی در درمانگاه های صبح و کلینیک های ویژه برای آنها در نظر گرفته شود ضمنا درجلسه هیئت رئیسه مجتمع مقرر شد روسای بیمارستان ها در کمیته های مختلف بیمارستانی برای روسای بخشها توضیحات کافی را ارائه دهند تا با نحوه اجرا و ارائه خدماتی که در آینده خواهند داشت آشنا شوند.
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) افزود: یکی از خصوصیات مهم این مجتمع این است که تعداد زیادی از بیماران از شهرستانها به این مجتمع ارجاع می شوند که در این برنامه پذیرای این بیماران خواهیم بود.
وی افزود: قرار است که دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاههای شهرستانها تفاهم نامه ای در خصوص تخصص های مورد نیاز بیماران، تعداد ارجاع در ماه، تعداد بیماران بستری، نحوه پذیرش و ارجاع بیماران منعقد کند تا بتوان برنامه ریزی دقیقی انجام داد و ان شاالله با اجرای این برنامه پذیرش بیماران در بخشهای الکتیو بسیار منظم خواهد شد.
امامی رضوی تصریح کرد: استنباط این است که اورژانس شلوغتر خواهد شد بنابراین آمادگی بیشتری در زمینه پاسخگویی مورد نیاز است بدیهی است تریاژ نیاز به نظم و ترتیب بیشتری خواهد داشت زیرا در صورت مراجعه بیمار غیر اورژانس به اورژانس اولویت با بیماران اورژانس خواهد بود در صورت مراجعه بیماران الکتیو به اورژانس، بیماران یادشده به پزشک خانواده و یا مراکزی که آماده به خدمت به بیماران غیراورژانس می باشند ارجاع می شوند.
وی در پایان اظهار داشت: این برنامه یک فرصت مناسب است برای مجتمع که توانمندی هایش را در عرصه خدمات سلامت ارائه دهد و این خدمات را که سالهاست در این مجتمع ارائه می دهیم این بار در قالب پزشک خانواده و نظام ارجاع به صورت منسجم تری ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۴۳۹۳۹۴۱۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.