آمادگی آموزش و پرورش برای حمایت از فیلم سازان حوزه کودک/ اکران فیلمهای کودک در مدارس

محمد ابراهیم محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: وزارت آموزش و پرورش آماده حمایت از فیلمسازان کودک است، از سوی دیگر این وزارتخانه نیز از فیلمسازان بنام حوزه کودک خواهان حمایت از دانش آموزان فیلمساز و هنرمند است تا استعدادهای آنها پس از تحصیل از بین نرود.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید با ادبیات هنرمندان برای توسعه فرآیند هنر آشنا شوند، افزود: هم اکنون هزاران دانش آموز فیلم ساز در مدارس کشور وجود دارد. آموزش و پرورش پنج هزار فیلم حوزه کودک برای نمایش دارد که تعدادی از آنها در شبکه های استانی به نمایش درآمده است. اما باید برای پرورش استعدادهای این هنرمندان کوچک زمینه های همکاری با فیلمسازان بنام توسعه یافته و کارگاههای تخصصی با حضور آنها برای دانش آموزان برگزار شود.

به گفته محمدی، آموزش و پرورش بتازگی تفاهم نامه ای را با حوزه هنری برای ارتقای ظرفیتهای هنری دانش آموزان منعقد کرده است، اما نباید همه چیز تنها در حد تفاهم نامه باقی بماند و باید کارها به سمت اجرایی شدن برود.

مدیر کل فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش ۱۵ سینمای حرفه ای دارد که می توان از این ظرفیت برای اکران فیلم های حوزه کودک استفاده کرد. همچنین با هوشمند سازی مدارس ظرفیت نمایش فیلم های حوزه کودک افزایش یافته و می توان فیلم هایی که از شاخص های دانش آموزی برخوردار است را در مدارس اکران کرد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.