آمادگی اول‌وزیر کردستان عراق برای حل مشکلات با بغداد

۱۰م اسفند ،

hemmat khahi-6-234.jpg

نخست‌وزیر دولت منطقه کردستان عراق اعلام کرد که به زودی به بغداد سفر خواهد کرد و محور مذاکراتش حل مشکلات پیچیده منطقه کردستان و دولت مرکزی عراق خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق در سخنانی اعلام کرد که به زودی به بغداد سفر خواهد کرد اما زمان دقیق این سفر را اعلام نکرد.

بارزانی افزود: مشکلات پیچیده دو طرف یک باره و یک شبه حل نخواهد شد و نیاز به بررسی‌های عمیق دارد.

وی در نشست هفتگی کابینه دولت منطقه کردستان عراق گفت: ما در این کشور زندگی می‌کنیم و سفر من به بغداد نیاز به دعوت رسمی ندارد. هر زمان که نیاز به مذاکره و رایزنی دربارهٔ مشکلات‌مان باشد ما آماده رفتن به بغداد هستیم و منتظر دعوت نمی‌مانیم.

وی افزود: ما با بغداد مشکلاتی داریم که باید حل شود و این مشکلات نیازمند تبادل نظر و مذاکره است. هر زمان که زمان سفر را تعیین کنیم در انجام آن تعلل نخواهیم کرد.

بارزانی ادامه داد: سفر من به بغداد به معنای حل تمامی مشکلات پیچیده نیست چون مشکلات بسیاری وجود دارند که یک شبه حل نمی‌شوند اما بر اساس اعتقادی که به مذاکره داریم آماده انجام این سفرها در صورت نیاز هستیم.

بارزانی دربارهٔ پرداخت عوارض به شرکت‌های نفتی فعال در کردستان عراق گفت: دولت عراق پرداخت این عوارض‌ها را در بودجه دولت فدرال قرار نداده و ما در این چارچوب بر توافقنامه‌ای تاکید داریم که بین دولت کردستان عراق و دولت فدرال امضا شده که بر اساس آن باید این عوارض‌ها از سوی دولت فدرال به این شرکت‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.