آمادگی ایران برای کمک iبه توسعه افریقا/کشورهای پیشرفته همکاری نمایند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

معاون عربی آفریقای وزارت خارجه کشورمان نگاه ایران iبه کشورهای در حال توسعه آفریقایی را برادرانه و روابط با این کشورها را رو iبه گسترش دانست و آمادگی برای انتقال تجربیات و دست آوردهای جمهوری اسلامی ایران iبه این گروه از کشورها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش تفسیری حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که بعنوان فرستاده جمهوری اسلامی ایران و iبه دعوت دولت جمهوری بروندی در کنفرانس شرکای توسعه ای این کشور در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو شرکت نموده است، طی سخنرانی در این کنفرانس دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را در رابطه با توسعه و امنیت در این کشور و کل آفریقا تبیین نمود.
 
امیرعبداللهیان در سخنان خود با دوستانه خواندن روابط دو کشور و تمجید از گامهای مثبت دولت بروندی در بازگرداندن آرامش iبه سرزمین خود و آغاز روند بازسازی پس از یک دوره بحران و بی ثباتی، ابراز امیدواری نمود که در سایه مدیریت صحیح منابع توسط دولت آقای انکرونزیزا رئیس جمهور، همراهی ومساعدت کشورهای همسایه و نهایتا حمایت و کمک جامعه بین المللی ثبات و پیشرفت روز افزون برای مردم این کشور و منطقه دریاچه های بزرک حاصل شود.
 
​ معاون وزیر خارجه کشورمان سهم عظیم قاره آفریقا در توسعه و پیشرفت امروز جهان و نقش الهام بخش فرهنگ و تمدن اصیل این قاره کهن را مورد تاکید قرارداد و افزود: جامعه بین المللی و کشورهای پیشرفته باید باهمکاری و ارائه کمکهای مناسب ، کشورها و ملتهای آفریقایی را در iبه فعلیت رساندن ظرفیت های اقتصادی عظیم خود همراهی نمایند.
 
​معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان نگاه جمهوری اسلامی ایران iبه کشورهای در حال توسعه آفریقایی را برادرانه و روابط با این کشورها را رو iبه گسترش دانست.
 
وی تعامل مثبت و همکاری بدون مرز و سازنده و نیز آمادگی برای انتقال تجربیات و دست آورد های جمهوری اسلامی ایران iبه این گروه از کشورها را مورد تاکید قرار داد.معاون وزیر خارجه در سخنان خود با دوستانه خواندن روابط دو کشور و تمجید از گامهای مثبت دولت بروندی در بازگرداندن آرامش iبه کشور و آغاز روند بازسازی پس از یک دوره بحران و بی ثباتی،ابراز امیدواری نمود که در سایه مدیریت صحیح منابع توسط دولت آقای انکرونزیزا رئیس جمهور، همراهی ومساعدت کشورهای همسایه و نهایتا حمایت و کمک جامعه بین المللی ثبات و پیشرفت روز افزون برای مردم این کشور و منطقه دریاچه های بزرک حاصل شود.
 
​ امیرعبداللهیان سهم عظیم قاره آفریقا در توسعه و پیشرفت امروز جهان و نقش الهام بخش فرهنگ و تمدن اصیل این قاره کهن را مورد تاکید قرارداد و گفت جامعه بین المللی و کشورهای پیشرفته باید باهمکاری و ارائه کمکهای مناسب کشورها و ملتهای آفریقایی را در iبه فعلیت رساندن ظرفیت های اقتصادی عظیم خود همراهی نمایند.
 
​معاون عربی آفریقای وزارت خارجه کشورمان نگاه جمهوری اسلامی ایران iبه کشورهای در حال توسعه آفریقایی را برادرانه و روابط با این کشورها را رو iبه گسترش دانست.
 
وی تعامل مثبت و همکاری بدون مرز و سازنده و نیز آمادگی برای انتقال تجربیات و دست آوردهای جمهوری اسلامی ایران iبه این گروه از کشورها را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.