آمادگی کامل سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای پدافند هوایی برای دفاع از کشور

در ادامه دومین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی نیروهای مسلح تحت فرماندهی کنترل و هدایت عملیاتی ستاد قرارگاه فرعی تمرین تاکتیکی منطقه پدافند هوایی شمال غرب در منطقه رزم به سرعت در مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده گسترش یافتند.

این گسترش در جهت تقویت شبکه راداری و سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی زمین به هوا که به دست متخصصان جوان صنایع نظامی کشورمان بهینه سازی و تولید شده است انجام شد.

 

امیر شاهرخ شهرام سخنگوی این تمرین تاکتیکی گسترش سامانه‌های متنوع فریب موشکی و توپخانه‌ای و اجرای عملیات روانی را از دیگر بخش‌های قابل توجه این مرحله از تمرین تاکتیکی برشمرد و افزود: تا این لحظه کلیه مراحل این تمرین تاکتیکی متناسب با طرح‌های و دستور العمل‌هایی اطلاعاتی و عملیاتی پیش بینی شده با موفقیت کامل به اجرا در آمده است.

 

همچنین در ادامه این مرحله از تمرین تاکتیکی دیده‌بان‌های بصیری هوایی مستقر در منطقه رزم شمالغرب کشور اعم از دیده‌بان‌های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی به سرعت در مناطق تعیین شده گسترش یافته و مستقر شدند.

اطلاع از سرعت گسترش و میزان آمادگی و هماهنگی دیده‌بان‌های بصری با سامانه‌های راداری و نیز ارتباط آنها باشبکه یکپارچه پدافند هوایی از جمله مهترین محورهای مرحله دوم این تمرین تاکتیکی در نوبت صبح بود.

آمادگی کامل سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای پدافند هوایی برای دفاع از کشور

سخنگوی تمرین تاکتیکی قراراگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) همچنین با بیان اینکه سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای زمین به هوای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برای دفاع از کیان میهن اسلامی در آمادگی کامل به سر می‌برند، گفت: در ساعت ۳ بامداد روز جاری تعدادی از هواپیماهای دشمن فرضی با هدف جمع آوری اطلاعات و شناسایی مناطق حساس و راهبردی با عبور از مرزهای هوایی اقدام به نقض حریم هوایی میهن اسلامی کردند.

هواپیماهای دشمن فرضی که سعی در نفوذ به حریم هوایی مناطق حساس،‌ صنعتی و هسته‌ای کشور داشتند با عملکرد مناسب سامانه‌های راداری مختلف تحت فرماندهی و کنترل ستاد قرارگاه فرعی تمرین تاکتیکی منطقه پدافند هوایی شمال غرب در منطقه رزم مورد کشف و شناسایی قرار گرفته و بلافاصله هواپیماهای اسکرامبل جهت تعقیب و درگیری با هواپیماهای متجاوز دشمن فرضی به پرواز درآمدند.

 

امیر شاهرخ شهرام سخنگوی این تمرین تاکتیکی با اعلام خبر نقض حریم هوایی کشورمان توسط هواپیماهای دشمن فرضی گفت: هواپیماهای نیروهای کشور نارنجی بعداز نقض حریم هوایی میهن اسلامی اقدام به ایجاد اختلاف الکترونیکی به روی سامانه‌های راداری کردند اما پس از مشاهده هوشیاری و آمادگی بالای شبکه یکپارچه پدافند هوایی اقدام به پرواز با سرعت فراماخ به سمت پایگاه‌های خود کرده و از صحنه رزم متواری شدند.

سخنگوی این تمرین تاکتیکی تصریح کرد: کارکنان فداکار، هوشیار و همیشه بیدار پدافند هوایی و ایستگاه‌های راداری سایت‌های شنود زمین و هوایی هواپیماهای طرح پدافندی، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای زمین به هوای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از کیان میهن اسلامی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

 /۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.