آمادگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در انتقال تجربیات در زمینه توانمندسازی محرومین کشور عراق

رحیمی گفت: تجربه کمیته امداد در کمک به محرومین کم نظیر است، بطوریکه آمادگی انتقال این تجربیات را به سایر نهادها و کشورهای همسایه مسلمان خصوصاً عراق دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور در دیدار وزیر کار و امور اجتماعی کشور عراق و با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی صورت گرفت با بیان اینکه خدمات ارزنده کمیته امداد امام خمینی(ره) در عرصه اشتغال و خودکفایی محرومین و نیازمندان قابل تحسین است، گفت: گوشه‌ای از این فعالیت‌ها را بنده از نزدیک مشاهده نموده‌ام به طور مثال:در استان کردستان خانواده‌ ای با ۵ میلیون تومان وام اشتغال با خرید تعدادی گوسفند، دامداری ایجاد کرده بودند و با کار و تلاش، آن خانواده صاحب یک گله گوسفند شده و امرار معاش می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمینه سایر رشته‌های شغلی نیز به همین ترتیب کمیته امداد امام (ره) موفق عمل کرده است؛ تجربه این نهاد در خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان کم نظیر است و آمادگی انتقال این تجربیات را به سایر نهادها و سازمان‌ها و کشورهای همسایه مسلمان خصوصاً عراق دارد.

معاون اول رییس جمهور افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهای مختلفی تشکیل شد؛ از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) که در خط امام راحل و انقلاب، باقیمانده و بیش از ظرفیتش به ارائه خدمات می‌پردازد.

محمدرضا رحیمی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌ها و تلاش‌های ارزنده حسین انواری و سایر امدادگران، اظهارداشت: امداد می‌تواند تجربیات ارزنده و مطلوبی را در زمینه اشتغال و توانمندسازی محرومین و نیازمندان به دولت عراق ارایه دهد.

وی با اشاره به ظرفیت کمیته امداد امام (ره)خاطر نشان کرد: چنانچه امکانات بیشتری در اختیار این نهاد قرار می‌گرفت،می توانست ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته ایجاد کند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.