آمار ارز فروخته شده در مرکز مبادلات ارزی «محرمانه» شد

۲۳م دیماه ،

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی اعلام کرده که استراتژی بانک مرکزی حذف تدریجی دلار از مبادلات این مرکز است؛ این خبر زمانی از سوی کریمی اعلام شد که نرخ دلار در بازار ارز از ثبات نسبی برخودار بود اما با اعلام این خبر به تدریج روند صعودی دلار آغاز شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ باوجود گذشت چند ماه از راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی و عدم اعلام میزان ارز فروخته شده در این مرکز از سوی مسئولان، یک مقام مطلع در بانک مرکزی گفت: طبق استراتژی بانک مرکزی نباید این رقم اعلام شود.

بنابراین گزارش طی ماه‌های اخیر و همزمان با تشدید نوسانات نرخ ارز در بازار، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفتند برای کنترل و مدیریت بازار ارز نیازهای گروه‌های تولیدی را از طریق “مرکزمبادلات ارزی” تأمین نمایند.از ابتدای مهر ماه سالجاری مرکز مبادلات ارزی کشور راه‌اندازی شد و با نرخ مبادله‌ای ارز مورد نیاز کالاهای مشمول اولویت سه تا هشت (کالاهای مورد تأیید بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) تأمین می‌شود.

در این ایام صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور و روابط عمومی بانک مرکزی به اعلام میزان ثبت سفارش انجام شده از ابتدای راه‌اندازی این مرکز تا تاریخ روز پرداخته‌اند ولی هیچ اشاره‌ای به میزان و نوع ارز فروخته شده در این مرکز نشده است.

طی روزهای اخیر البته سخنگوی مرکز مبادلات ارزی اعلام کرده که استراتژی بانک مرکزی حذف تدریجی دلار از مبادلات این مرکز است؛ این خبر زمانی از سوی کریمی اعلام شد که نرخ دلار در بازار ارز از ثبات نسبی برخودار بود اما با اعلام این خبر به تدریج روند صعودی دلار آغاز شد.

از سوی دیگر تا کنون هیچ یک از مقامات بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از میزان ارز فروخته شده در مرکز مبادلات ارزی کشور گزارشی نداده‌اند؛ کسب اطلاع  از یکی از مسئولان مربوطه در این حوزه حکایت از آن داشت که طبق استراتژی بانک مرکزی قرار نیست میزان ارز فروخته شده در این مرکز اعلام شود.

منبع: تسنیم


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.