آمار بیماری های روانی در ایران اعلام شد

۲۳ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بر اساس آخرین تحقیق وزارت iبهداشت که بعد از ۱۰ سال ا‌نجام شد، ۲۶٫۵ درصد زنان و ۲۰٫۸ درصد مردان در طول یکسال iبه یک نوع اختلال روانی مبتلا می‌شوند که رتبه اول بار بیماریهای زنان را دارد.

خبرگزاری فارس:  مدیرکل سلامت روان وزارت iبهداشت اعلام کرد: بر اساس آخرین تحقیق وزارت iبهداشت که بعد از ۱۰ سال ا‌نجام شد، ۲۶٫۵ درصد زنان و ۲۰٫۸ درصد مردان در طول یکسال iبه یک نوع اختلال روانی مبتلا می‌شوند که رتبه اول بار بیماریهای زنان را دارد.

عباسعلی ناصحی افزود: آخرین بررسی شیوع شناسی بیماریهای روانی در کشور بعد از ۱۰ سال طی سالهای ۸۹ و ۹۰ در سراسر کشور و در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ انجام شد که نتیجه نهایی آنه iبه تازگی جمع بندی شده است.

وی گفت: این تحقیق فقط بار کلی بیماریهای روانی را در بین مردان و زنان برآورد کرد و بار تک تک بیماریهای روان مانند روانپریشی، افسردگی، اضطراب، وسواس، دوقطبی، اسکیزوفرنی و … را iبه تفکیک نشان نمی‌دهد.

ناصحی ادامه داد: نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که iبه طور متوسط شیوع بیماریهای روانی در جامعه ما ۲۳٫۶ درصد است که این میزان در زنان ۲۶٫۵ درصد و در مردان ۲۰٫۸ درصد است که البته نسبت iبه آ‌مار ۲۰ سال پیش رشد چندانی را نشان نمی‌دهد.

مدیرکل سلامت روان وزارت iبهداشت تأکید کرد: این بررسی همچنین نشان داد که بیماریهای روانی در زنان کشور رتبه اول بار بیماریها را دارد و در مردان بعد از حوادث عمدی و غیر عمدی که عمدتاً حوادث ترافیکی است دومین بار بیماریها را از نظر مرگ و ناتوانی باعث می‌شود.

وی گفت: البته تحقیقات وزارت iبهداشت نشان می‌دهد که در بین مردان بیماریهای قلبی نیز همردیف بیماریهای روانی در رتبه دوم بار بیماریها قرار دارد.

ناصحی افزود: iبه طور کلی بیماریهای روانی حدود ۱۴ درصد کل بار بیماریهای کشور را iبه خود اختصاص می‌دهند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.