آمار جالب از معترضان سوری

کارشناسان امنیتی آلمانی تأکید کردند، نسبت عناصر مسلح در سوریه از ۵ درصد فراتر نمی رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آلمانی “دی ولت” به نقل از کارشناسان امنیتی نوشت: نسبت سوری ها در “ارتش آزاد” (گروه های مسلح) از ۵ درصد فراتر نمی رود، و بقیه این عناصر بیگانه هستند.

در این گزارش آمده است که دستگاه اطلاعاتی آلمان، گزارشی رسمی در خصوص تابعیت عناصر مسلح موسوم به “ارتش آزاد” در سوریه و تعداد دقیق و محل تمرکز آنها در مناطق مختلف این کشور در اختیار دارد.

یکی از اعضای دستگاه اطلاعاتی آلمان به این روزنامه گفت، بیشتر عناصر مسلح در سوریه وابسته به گروه های افراطی لیبیایی، و چند کشور دیگر آفریقایی هستند که با حمایت رسمی چند کشور عربی برای تأمین نیازهای مالی و لجستیکی به سوریه اعزام می شوند.

وی که خواست نامش فاش نشود، در خصوص شمار عناصر مسلح در سوریه تأکید کرد که آلمان آماری شبه رسمی در اختیار دارد که بیانگر افزایش شمار این عناصر است؛ به صورتیکه تعداد آنها در اواخر سال ۲۰۱۱ به حدود ۴۸۰۰ نفر رسید و در نیمه های سال جاری میلادی این رقم به ۱۴ هزار و هشتصد نفر افزایش یافت .. برخی از آنها نیز در زمینه های مختلف از جمله ساخت بمب تخصص دارند.

این عضو دستگاه امنیتی آلمان خاطرنشان کرد: برخی از این عناصر در عراق و افغانستان عملیات انجام داده اند؛ ولی موضوع خطرناک کمک چند کشور عربی به آزادی افراد بازداشت شده و اعزام آنها به سوریه تحت عنوان “جهاد” است .. امری که با همه توافقنامه ها و قوانین بین المللی در تضاد است.




Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.