آمار حوادث جاده ای در حال افزایش است

۸فروردین ۱۳،

هشدار رییس اورژانس کشور:

آمار حوادث جاده ای در حال افزایش است

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با اخطار به رانندگان وسایل نقلیه از افزایش آمار حوادث جاده ای و ترافیکی همزمان با آغاز مرحله دوم مسافرت های نوروزی در جاده های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایرنا، ˈمحمد طالبیانˈ افزود: از روز ۲۶ اسفندماه تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار ماموریت اورژانسی برای ارائه خدمات پایه و اولیه فوریت های پزشکی در سراسر کشور توسط امدادگران اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است.

وی گفت: در مدت یادشده کل ماموریت های امدادگران اورژانس ۱۱۵ در پوشش سریع انواع حوادث ترافیکی نسب به مدت مشابه سال قبل ۱۶٫۴ درصد رشد داشته که این میزان در اعزام امدادگران اورژانس به ماموریت های غیرتصادفی ۲۲ درصد بوده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور ادامه داد: براساس اطلاعات ثبت شده در مرکز هدایت عملیات بحران این مرکز ۱۸٫۶ درصد این ماموریت ها ترافیکی و ۸۱٫۳ درصد آن غیرترافیکی بوده است.

طالبیان اضافه کرد: اعزام به ماموریت های اورژانسی از سوی امدادگران اورژانس در استان های تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی برای امدادرسانی به اتفاق دیدگان انواع حوادث تصادفی و غیرتصادفی بیشترین موارد ثبت شده در سامانه هدایت عملیات بحران کشور بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد ماموریت های امدادگران اورژانس پیش بیمارستانی در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۲۰٫۹ درصد رشد یافته است، افزود: یکی از علل افزایش این ماموریت ها آشنایی بیشتر آحاد مختلف مردم با خدمات رسانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و رشد پایگاه های اورژانس جاده ای و بین شهری اورژانس کشور بوده است.

این مقام مسوول در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اظهار داشت: امسال در طرح امداد نوروزی دوهزار و ۵۱ پایگاه اورژانس جاده ای در آماده باش کامل بسر خواهند برد که از این تعداد یکهزار و ۲۵۴ پایگاه جاده ای و ۷۹۷ پایگاه اورژانس شهری می باشند.

وی تعداد پرسنل آماده اورژانس ۱۱۵ را در اجرای طرح ملی امداد نوروزی را ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر( با احتساب اضافه کار)ذکر کرد و گفت: این اشخاص با بهره گیری از چهار هزار و ۱۸۶ آمبولانس، ۶ فروند بالگرد آماده، ۵۶ اتوبوس آمبولانس و ۱۷۵ ایستگاه سلامت در حوزه فوریت های پزشکی خدمات فوریتی لازم را به بیماران و اتفاق دیدگان ارایه خواهند کرد.

طالبیان افزود: طرح امداد نوروزی به صورت همزمان از ۲۵ اسفندماه جاری در سراسر کشور آغاز و تا ساعت هشت صبح روز ۱۷ فروردین ماه سال ۹۲ در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.
 

شنبه ۱۰ فروردین   ۱۴:۴۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.