آمار زائران ایرانی در عربستان از مرز ۶۶۴ هزار نفر گذشت

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، روز گذشته نیز شش هزار و ۳۴۲ نفر از زائران ایرانی وارد مدینه منوره و شش هزار و ۹۹ نفر برای انجام مناسک عمره مفرده در قالب ۴۴ کاروان وارد مکه مکرمه شدند.

این گزارش می افزاید، تاکنون ۵۹۴ هزار و ۹۷۷ نفر از زائران ایرانی توانسته اند عمره مفرده را در سال جاری به جا آوردند و به جمهوری اسلامی ایران بازگردند.

هم اینک ۳۰ هزار و ۹۳۴ زائر ایرانی در مدینه منوره و ۳۳ هزار و ۲۶۴ زائر ایرانی در مکه مکرمه در ۱۲۴ هتل اسکان داده شده اند.

تعداد کل کاروان های حاضر در مدینه منوره ۲۲۷ نفر و در مکه مکرمه ۲۴۵ کاروان است که هر کاروان را یک مدیر و یک روحانی همراهی می کند.

ستاد عملیات عمره سازمان حج وزیارت کشورمان، طبق برنامه ریزی انجام شده اعلام کرده است که تاکنون ۱۵۳ روز از اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده سپری شده و ۳۹ روز تا پایان عمره باقی مانده است.

در صورتی که مشکل صدور ویزا حل نشود، آخرین گروه از زائران ایرانی هفدهم تیرماه عازم مدینه منوره خواهند شد.

بعثه مقام معظم رهبری هم اینک در شهر مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره برنامه های فرهنگی فراوانی را برای زائران و عمره گزاران ایرانی برگزار می کنند که طبق یک نظر سنجی میدانی، بیش از ۹۰ درصد زائران در این برنامه ها شرکت می کنند.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۰۱۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.