آمار عجیب آتش نشانی: ۹۰ درصد ساختمان‌های تربت حیدریه ایمنی ندارند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه گفت: ۹۰ درصد ساختمان‌های تربت حیدریه ناایمن هستند و یکی از این ساختمان‌ها ایستگاه مرکزی آتش نشانی است که طبق اعلام کارشناس رسمی دادگستری باید تخریب شود.

آمار عجیب آتش نشانی: ۹۰ درصد ساختمان‌های تربت حیدریه ایمنی ندارند

به گزارش ممتاز نیوز، عظیم چوپان رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه گفت: در حال حاضر سه ایستگاه آتش نشانی با ۸ ماشین عملیاتی و دو خودروی پشتیبانی و ۵۷ نیروی عملیاتی در این در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی می‌کنند.

او افزود: در سال گذشته ۴۹۰ اطفای حریق، ۲۳۰ مورد امداد و نجات، ۱۰ مورد چاه افتادگی،۲۰ مورد بیرون آوردن اشیای حلقوی توسط سازمان آتش‌نشانی انجام شده و تماس‌های تلفنی نیز حدود ۳۲ هزار و ۲۲۰ مورد که ۳۲۰۰ مورد آن مزاحمت بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه ادامه داد: در تجهیزات اولیه در حد مطلوب هستیم و خرید کپسول‌های تنفسی وکلاه‌های ایمنی استاندار و کمپرسور شارژ و لباس غواصی انجام شده، اما در مجموع این تجهیزات دو طبقه ساختمان را بیشتر پاسخگو نیست، اما پرسنل آتش نشانی از طریق راهرو‌ها و راه پله‌ها برای اطفای حریق و نجات جان همشهریان با از خود گذشتگی خدمت می‌کنند.

چوپان بیان کرد: مهمترین تجهیزات مورد نیاز را نردبان ۳۲ متری است و قیمت خرید این نردبان با امکاناتش۳۰ میلیارد تومان است که این مبلغ یک دهم بودجه شهرداری در سال‌جاری است و خوشبختانه وزارت کشور پارسال از محل منابع درآمدی بحران مصوبه‌ای برای ماشین‌های نردبان دارد که در خراسان رضوی پارسال این نردبان با توجه به جمعیت و ساختمان‌های مرتفع به نیشابور اختصاص یافت و امسال پیگیر هستیم اگر این سرفصل باز شود این خودرو به شهرستان تربت حیدریه اختصاص یابد.

او تصریح کرد: خودرو‌های سازمان آتش نشانی تربت حیدریه اغلب مدل ۸۵ و از قدمت بالایی برخوردار هستند و با توجه به تحریم‌ها اگر مشکلی برای خودرو‌ها رخ دهد برای تعمیرات با چالش روبرو می‌شویم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه تأکید کرد: با توجه به تعداد غرق شدگی‌ها در این هطه، دو نفر از پرسنل غواصی را تا دو ستاره آموزش دیدند و دو ست لباس غواصی نیز با هزینه بری ۲۰۰ میلیون تومان خریداری شده که بعد از مشهد دومین شهری هستیم که می‌توانیم خدمات غرق شدگی را ارایه کنیم.

چوپان اظهار کرد: بیمارستان امام حسین (ع) به لحاظ آتش نشانی، تاییدیه ایمنی ندارد و اخطار‌ها و نکات‌های مهم را اعلام کردیم، ضمن آنکه برای مشکلات پرسی گاز به شورای تامین و شرکت نفت اعلام کردیم و قول مساعدت داده شده که یکماه آینده جابجا شود، ولی متاسفانه به نتیجه نرسیده و به تعهدات عمل نشده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.