آمار غیرواقعی مانعی برای خودکفایی گندم است

۳۰م آذر ،

عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در مجلس گفت: ارائه آمارهای غیرواقعی سبب می‌شود نتوانیم برنامه‌ریزی صحیحی در جهت به دست گرفتن بازار گندم داشته باشیم.

علی ایرانپور نماینده مردم اصفهان و مبارکه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، در ارتباط با واردات بی‌رویه گندم گفت: گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک تاثیر به سزایی در خودکفایی هر کشوری دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال‌های قبل اعلام شد در حوزه گندم به خودکفایی دست پیدا کرده‌ایم اما دلایلی هم چون خشکسالی‌های اخیر سبب کمبود تولید گندم و عدم حمایت دولت از این قشر شد.

نماینده مردم اصفهان و مبارکه اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی گندم در سال‌های اخیر به شدت پایین‌تر از حد طبیعی بوده و به همین دلیل کشاورزان به سمت کشت‌های جایگزین در مزارع خود آورده‌اند که همین عاملی در کمبود تولید گندم در کشورمان است.

ایرانپور هم چنین آمارهای غیرواقعی در ارائه تولید گندم در کشورمان را عاملی دیگر در کمبود گندم دانست و بیان کرد: ارائه آمارهای غیرواقعی سبب می‌شود نتوانیم برنامه‌ریزی صحیحی در جهت به دست گرفتن بازار گندم داشته باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در پایان افزایش نرخ خرید تضمینی گندم ،‌ایجاد انبارهای استاندارد برای کشاورزان و عدم واردات گندم را عواملی برای خودکفایی گندم دانست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.