آمار کشته شدگان حمله به دو کلیسا در کنیا به ۱۶ نفر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، مقامات کنیا اعلام کردند که به نظر می رسد این دو حمله هماهنگ شده بود. افراد مسلح پس از ورود به این دو کلیسا حاضران را هدف قرار دادند. این حمله در شهر گاریسا در حدود ۱۴۰ کیلومتری مرز کنیا با سومالی رخ داد. افراد مسلح پس از این حمله از محل حادثه گریختند.

فیلیپ اندولو یکی از مقامات پلیس کنیا گفت: ما این حملات را به شدت محکوم می کنیم.

براساس اعلام صلیب سرخ کنیا ۱۰ تن در زمان تیراندازی افراد مسلح کشته شدند و شش تن دیگر نیز در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند. در این حادثه دست کم ۴۰ تن دیگر زخمی شدند. که حال ۱۰ تن از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

پلیس کنیا اعلام کرد که بیش از هفت مهاجم مسلح در این حملات حضور داشتند. این حملات دو روز پس از آن رخ داد که افراد مسلح یک راننده کنیایی و چهار امدادرسان نروژی را در ۸۰ کیلومتری شمال شرق شهر گاریسا ربودند.

یکی از مقامات پلیس کنیا گفت: تاکنون فردی به عنوان مظنون دستگیر نشده است اما براساس گزارش ها هفت نفر در این دو حمله شرکت داشته اند.

یکی از شاهدان در تشریح این دو حادثه گفت: صحنه بسیاری وحشتناکی بود.

هنوز به طور دقیق اعلام نشده است که چه گروهی عامل این دو حمله بوده اما مقامات کنیا معتقدند که احتمالا گروه الشباب عامل این حملات است .

از زمانیکه نیروهای کنیایی برای از بین بردن پایگاههای الشباب به جنوب سومالی اعزام شده اند، در کنیا چندین حمله، تیراندازی و انفجار رخ داده است که اعضای گروه الشباب عامل آنها بوده اند.

هفته پیش انفجار یک نارنجک در شهر موباسا در کنیا سه کشته بر جای گذاشت.

این حملات جدید در حالی در کنیا رخ داده است که اقدامات برای یافتن امدادرسانان خارجی ربوده شده در این کشور ادامه دارد.

مترجمام**۹۲۳۴**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۳۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.