آمار مبتلایان به هپاتیت در ایران رو به افزایش است!

اردیبهشت ۱۴۰۳

هپاتیت نوعی بیماری ویروسی است که منجر به سرطان کبد می گردد و باید با افزایش آگاهی درصد ابتلا و راههای انتقال از این بیماری را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ میزان ابتلا به هپاتیت ۴ درصد افزایش یافته است و اصلی ترین راههای انتقال آن از طریق سرنگ های آلوده ، غذا و آب های آلوده است.

بررسی ها نشان می  دهند واکسیناسیون هپاتیت از موارد مهمی است که تمام جوامع باید به آن توجه داشته باشند زیرا مشکل هپاتیت را در کشورهای جهان تا حد بسیاری رفع خواهد کرد و در صورت بروز در ۸۰ درصد موارد بیماران بهبود می یابند و جان خود را از دست نمی دهند.

گفتنی است سالانه یک میلیون نفر در جهان جان خود را در اثر این بیماری از دست می دهند و ابتلا به این بیماری در میان خانم ها و آقایان کاملا یکسان است.

امروزه آرایشگاه ها و مراکز دندانپزشکی اصلی ترین مکان های انتقال هپاتیت محسوب می شوند از این رو این مراکز حتما باید به بهترین نحو این مکان ها را ایمن سازی کنند.

نتایج مطالعات نشان می دهند این بیماری بسیار بیشتر از ایدز پیشرفت می کند و بعد از دو ماه خود را نشان می دهد و در ماههای اول در ۴۵ درصد موارد هیچ علایمی از خود نشان نمی دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.