آمار متقاضیان استفاده از سهمیه در کنکور ۹۱ اعلام شد

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، آمار داوطلبان متقاضی از سهمیه رزمندگان، شاهد و مناطق یک، دو و سه را اعلام کرد. سیدجلال طباطبایی به ایرنا گفت: در آزمون سراسری امسال، تعداد ۳۶ داوطلب در گروه علوم ریاضی، ۲۸۶ داوطلب در گروه علوم تجربی، ۴۶۷ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۶ داوطلب در گروه هنر و ۱۹ نفر در گروه زبان های خارجی متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان هستند. براساس ضوابط، رزمندگان،‌ جانبازان و همسران و فرزندان آنها، آزادگان و همسران و فرزندان آنها در گروه رزمندگان قرار می گیرند. طباطبایی افزود: تعداد ۲۰۸ نفر از داوطلبان کنکور امسال در گروه علوم ریاضی، ۷۱۹ نفر در گروه علوم تجربی، ۸۶۱ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۴ نفر در گروه هنر و ۱۷ نفر در گروه زبان های خارجی در فرم ثبت نام آزمون خود، برای استفاده از سهمیه خانواده شهدا شامل خواهر، برادر، مادر و پدر شهید نام نویسی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در آزمون امسال در مجموع ۱۰ هزار و ۸۳۵ داوطلب نیز متقاضی استفاده از سهمیه فرزندان شاهد هستند که دو هزار و ۳۵۹ نفر آنها در آزمون گروه ریاضی، پنج هزار و ۷۶۵ نفر در گروه علوم تجربی، دو هزار و ۵۳۵ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۴۵ نفر در گروه هنر و ۳۱ نفر در گروه زبان های خارجی شرکت کرده اند.

به گفته وی، در آزمون امسال نزدیک به ۹۳۲ هزار داوطلب شرکت کرده اند که از میان آنها ۸۲۴ نفر متقاضی سهمیه رزمندگان، یکهزار و ۸۲۹ نفر متقاضی استفاده از سهمیه خانواده شاهد و ۱۰ هزار و ۸۳۵ نفر نیز متقاضی استفاده از سهمیه فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند. سهمیه شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری بطور کلی شامل رزمندگان، جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان جانبازان، آزادگان و مفقودین و همچنین خانواده شهدا شامل خواهر، برادر، مادر و پدر آنها می شود. بر اساس مصوبه سی وپنجمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه ریزی کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، فارغ التحصیلان و دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی دوره پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان و یا هنرستان(سال دوم و سوم دبیرستان یا هنرستان های فنی و حرفه ای و یا کار و دانش) جزو یکی از سهمیه های مناطق ۱، ۲ و یا ۳ محسوب می شوند.

معاون سازمان سنجش درمورد سهمیه مناطق نیز گفت: تعداد ۱۸۸ هزار و ۴۲۷ داوطلب در آزمون سراسری امسال از منطقه یک، ۳۸۱ هزار و ۹۷۵ نفر از منطقه دو و ۳۴۸ هزار و ۵۳۹ نفر از منطقه سه برای انتخاب رشته مجاز شده اند. وی یادآور شد: پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری امسال، تعداد ۹۳۲ هزار و ۴۲۹ داوطلب واقعی برای انتخاب رشته، مجاز شناخته شدند که با احتساب دو یا سه رشته ای ها، آمار ‘داوطلبان براساس تعداد پرونده’ که برای انتخاب رشته مجاز شده اند به یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۲۳۱ نفر می رسد. طباطبایی ادامه داد: در کنکور امسال در مجموع ۵۰۰ هزار و ۲۵ نفر برای انتخاب رشته در دوره های روزانه و شبانه مجاز شدند که بیشترین آنها با تعداد ۱۵۷ هزار و ۵۹۴ نفر به گروه علوم تجربی اختصاص دارد. انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال از ۱۷ تا ۲۳ مرداد ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش انجام می شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.