آمریکا دسترسی دانشجویان ایرانی به کلاس‌های آنلاین را مسدود کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مرجع تنظیم مقررات آمریکا دانشگاه‌ها و شرکت‌های این کشور را از ارائه خدمات کلاس‌های آنلاین به دانشجویان ایرانی، کوبایی و سودانی منع کرده است.
 
به گزارش فارس به نقل از نشریه «فایننشال‌تایمز»، تصمیم تازه مراجع قانونگذاری آمریکا مبنی بر لزوم دریافت مجوز برای ارائه خدمات کلاس‌های آنلاین به دانشجویان تبعه کشورهای تحریم‌شده، به عدم دسترسی دانشجویان ایرانی به دوره‌های آنلاین دانشگاه‌ها و شرکت‌های آمریکایی شده است. علاوه بر ایران، دانشجویان کوبا و سودان نیز دچار وضعیتی مشابه شده‌اند.
 
اجرای این تصمیم جدید، دسترسی دانشجویان ایرانی به سایت «کورسرا» (Coursera) را که یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های ارائه «دوره‌های آزاد برخط» (Moocs) است، ناممکن کرده است. با این حال، مسئولان این مراکز اعلام کرده‌اند که در حال رایزنی با مراجع قانونی می باشند تا بتوانند ارائه این خدمات را از تحریم‌ها معاف کنند.
 
شرکت کورسرا در بیانیه‌ای که هفته قبل در این مورد منتشر کرد، آورده است: «مایه تاسف عمیق است که مجبوریم برخی تغییرات را در دسترسی‌ها از برخی کشورها اعمال کنیم.»
 
این تصمیم دولت آمریکا با انتقادات زیادی در فضای مجازی مواجه شده و حتی منجر به شکل‌گیری کمپینی برای درخواست از کاخ سفید جهت لغو تصمیم جدید شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.