آمریکا و اسرائیل توان حمله به ایران را ندارند

به نقل از شبکه المیادین ؛‌طارق ابراهیم  درباره دلایل اقدام کانادا در بستن سفارت خود در ایران گفت: می توان موضع گیری دولت کانادا در این زمینه را تشدید فشارهای دیپلماتیک آمریکا علیه ایران توصیف کرد. این اقدام کانادا تاثیری بر مواضع ایران ندارد. این اقدام می تواند بخشی از تلاش های آمریکا و اسرائیل برای منزوی کردن ایران باشد. این اقدام کانادا پس از موفقیت ایران در برگزاری نشست غیرمتعهدها در تهران رخ داد.

ایران با برگزاری این کنفرانس به غربی ها گفت که نمایندگان یکصد و بیست کشور در ایران حضور یافتند و این کشور با این تعداد کشورها به ویژه قدرت های بزرگ نظیر چین، روسیه،برزیل، آفریقای جنوبی و هند روابط قویی دارد ولی آمریکا از طریق این اقدام کانادا گفت که این کشور به عنوان یک قدرت بزرگ روابط خود را با ایران قطع کرده است. به نظر می رسد این اقدام کانادا با تلاش های دیپلماتیک آمریکا علیه ایران مرتبط است و کانادا به لحاظ اقتصادی،امنیتی و راهبردی در دایره راهبردهای آمریکا قرار دارد.

همچنین روابط اطلاعاتی قویی میان کانادا و اسرائیل وجود دارد. کسانی که در سالهای گذشته در اردن تلاش داشتند خالد مشعل را ترور کنند،تابعیت کانادا داشتند. اسرائیلی ها تاثیرگذاری قویی بر تصمیم گیران کانادایی و آمریکایی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فشارهای بی سابقه سیاسی و اقتصادی بین المللی علیه ایران و برای مهار این کشور در جریان است چرا که توانی برای حمله نظامی به ایران وجود ندارد. حرف و حدیث های زیادی در اسرائیل درباره حمله این رژیم به ایران و مخالفت آمریکا در این زمینه مطرح است. اسرائیلی ها موضع جدی در حمله به ایران ندارند و این تهدیدات اسرائیل تنها تلاشی برای به دست آوردن حمایت های مالی و نظامی بیشتر از آمریکاست. معمولا اسرائیلی ها در هر انتخاباتی در آمریکا دست به این باج گیری مالی و نظامی از مقامات این کشور می زنند. این باج گیری اسرائیل از آمریکا در شرایط تهدیدات جاری علیه سوریه،ایران و جریان های مقاومت در منطقه است.

طارق ابراهیم تاکید کرد: حمله نکردن به ایران تنها به دلیل مخالفت واشنگتن نیست بلکه آمریکا،اسرائیل و اروپا توان حمله به ایران را ندارند و به دلیل این ناتوانی فشارهای دیپلماتیک خود را علیه ایران تشدید کرده اند و به نوعی به فعالیت های دیپلماتیک تهاجمی علیه ایران روی آورده اند تا کشورهای اروپایی روابط خود را با این کشور قطع کنند. ممکن است برخی از کشورهای اروپایی در شمال اروپا نظیر سوئد و دانمارک دست به این اقدام بزنند. همچنین باید اشاره کرد برخی از کشورهای عربی به صورت پنهان از سیاست های اسرائیل و آمریکا علیه ایران حمایت می کنند.

طارق ابراهیم در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل در صورت حمله نظامی به ایران می تواند آمریکا را وادار کند وارد این جنگ شود؟بیان داشت:اسرائیلی ها تلاش می کنند آمریکا را وارد این جنگ کنند. اسرائیلی ها در جنگ تابستان سال ۲۰۰۶ علیه لبنان نتوانستند آمریکا را وارد این جنگ کنند و پس از این سال، اسرائیل قادر نیست آمریکا را وارد ماجراجویی های نظامی خود کند. تنها آمریکا می تواند جنگ جدیدی را در منطقه آغاز کند ولی وقوع این جنگ نیز با دشواری هایی روبروست به طوری که روسیه مخالف چنین جنگی است.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورتی که تحریم ها و فشارها علیه ایران کارساز نیست و جنگ علیه این کشور نیز با دشواری های زیادی روبروست،آیا آینده نیز به همین وضع خواهد بود؟بیان داشت: مسئله حقیقی این است که ایران تنها کشوری در این منطقه است که آمادگی جنگ را دارد. آمریکا می تواند جنگ جدیدی را در این منطقه به راه اندازد ولی در این مرحله تلاش می کند مشکلات خود را در عراق و افغانستان حل و فصل کند. در تاریخ، نمونه ای وجود ندارد که یک امپراتوری شکست خورده تلاش کرده باشد جنگ راهبرد جدیدی را آغاز کند در حالی که با بحران های اقتصادی،سیاسی و نظامی روبروست. اسرائیلی ها می دانند آمریکا تمایلی برای جنگ علیه ایران ندارد و این کشور نیز قادر است به این جنگ واکنش نشان دهد. ایران از برگه های برنده زیادی در منطقه و از توان نظامی قویی برخوردار است.

طارق ابراهیم در پاسخ به این پرسش که آیا با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بحث و جدل ها در اسرائیل درباره حمله به ایران تشدید می شود یا این که از بین می رود؟گفت: من بر این باورم که  فشارهای دیپلماتیک علیه ایران افزایش می یابد. به هر میزان که به زمان برگزاری انتخابات آمریکا نزدیک می شویم بر عقب نشینی اسرائیل از تهدیدات خود علیه ایران افزوده می شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.