آمریکا و اسرائیل ناقضان قوانین بین الملل

جام جم آنلاین: نوام چامسکی، تحلیل‌گر سیاسی آمریکایی با بیان اینکه امریکا و اسرائیل با مضونیت کامل قوانین بین الملل را نقض می‌کنند می‌گوید، اسرائیل به دلیل وابستگی به آمریکا و برخورداری از “مصونیت کامل”، از مجازات به دلیل موارد نقض مکرر قوانین بین الملل می‌گریزد.

وی در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: “…اسرائیل یک رژیم وابسته به آمریکا است؛ امریکا مصونیت کامل (از مجازات) دارد و این مصونیت به متحدان و وابستگان این کشور به میراث رسیده است.”

این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا پنج ژوئن بار دیگر از حمایت تزلزل‌ناپذیر این کشور از تل آویو خبر داد و تاکید کرد که اسرائیل به طور قطع بیش از فلسطین مورد توجه واشنگتن است.

اوباما این اظهارات را در نشست بین جک لو، سرپرست کارکنان کاخ سفید و هیاتی از “جامعه یهودیان ارتودکس آمریکا” بیان داشت. وی همچنین از حاضرین در این نشست خواست که در مورد وفاداری وی به متحدان اسرائیلی تردیدی به خود راه ندهند.

چامسکی گفت: “این چیزی است که به آن قدرت می‌گوییم. به عنوان مثال نمی‌توان آمریکا را در هیچ دادگاه بین المللی محاکمه کرد. اگر کسی اقدام به این کار کند، دیوان بین‌المللی دادگستری و آمریکا به سادگی آن را رد می‌کنند.”

این شخصیت فرهنگی سرشناس در ادامه خاطر نشان کرد، آنچه که امریکا از عبارت جامعه بین‌المللی هنگام اشاره به آن در نظر دارد، با معنای لغوی و مورد نظر عموم این عبارت متفاوت است.

چامسکی گفت: “هنگامی که غرب از عبارت جامعه جهانی استفاده می‌کند، منظور، آمریکا و هر کشوری است که با واشنگتن همسو است. اگر بیشتر کشورهای جهان مخالف امریکا باشند، آن‌ها دیگر بخشی از جامعه جهانی محسوب نمی‌شوند.”


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.