آمریکا هیات مذاکره کننده خود از پاکستان را فراخواند

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه از واشنگتن گزارش داد، دراین مدت مقامهای ارشد ارتش پاکستان حاضر نشدند با هیات بلند پایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ملاقات و گفت و گو کنند.

بی نتیجه بودن مذاکرات هیات امریکایی با مقام های پاکستان و نیز اظهارات تند هفته گذشته ‘لئون پانه تا’ وزیر دفاع آمریکا درخصوص بی تفاوتی اسلام آباد درقبال شبه نظامیان طالبان ، نشانگر وخامت هرچه بیشتر در روابط بین اسلام آباد و واشنگتن است.

‘جرج لیتل’ سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت : تیم مذاکره کننده امریکا برای مدت کوتاهی به کشور فراخوانده شدند ، اما واشنگتن در صدد نیست تا از انجام این مذاکرات صرفنظر کند.

وی افزود : تیم ارشد مذاکره کننده آمریکایی آماده است تا در هر زمان ممکن برای از سرگیری مذاکرات به اسلام آباد باز گردد.

‘اشفق کیانی’ فرمانده ارتش پاکستان هفته گذشته از دیدار با هیات عالی رتبه آمریکایی خودداری کرد.

پاکستان راه مواصلاتی محموله های ناتو به افغانستان را به دنبال کشته شدن ۲۴سرباز این کشور در حمله هوایی آمریکا در ۲۶ماه نوامبر، بست.

مسیر زمینی از خاک پاکستان برای پوشش لجستیکی نظامیان ناتو در افغانستان بسیار حیاتی است. سازمان ناتو در نظر دارد ۱۳۰هزار نظامی و دیگر تجهیزات تسلیحاتی این سازمان را تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی از افغانستان خارج کند.

واشنگتن از انجام عذرخواهی رسمی از اسلام اباد بدلیل حمله ماه نوامبر، خودداری کرده و از پرداخت هزاران دلار پول اضافی برای هردستگاه کامیون حامل محموله بار برای ناتو به مقصد مرزهای افغانستان نیز امتناع می ورزد.

در حالی که مسیر پاکستان بر روی آمریکا و نظامیان ناتو همچنان بسته مانده است، واشنگتن و دیگر متحدان غربی اش ناگزیر هستند از مسیر های پرهزینه و طولانی هوایی وخطوط راه آهن زمینی که با دولت های روسیه و آسیای میانه توافق کرده اند ، به پوشش تداراکات نظامی در افغانستان، روی آورند.

مترجمام **۱۳۰۲**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۹۲۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.