آمریکا، حساب‌های بانکی سفارت افغانستان را مسدود کرد

سفارت افغانستان در واشنگتن، مانند بسیاری دیگر از نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان در سراسر جهان، از همکاری با وزارت خارجه‌ی طالبان امتناع کرده است.

آمریکا، حساب‌های بانکی سفارت افغانستان را مسدود کرد

به گزارش ممتاز نیوز، دیپلمات‌های افغانستان در واشنگتن اعلام کردند که آمریکا حساب‌های بانکی رسمی سفارت افغانستان را مسدود کرده است.
دو دیپلمات ارشد افغانستان که خواستند نام‌شان فاش نشود، گفتند که حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن و دو کنسولگری افغانستان در ایالات متحده، بیش از یک ماه است که به حالت تعلیق درآمده است.
این دیپلمات‌ها همچنین افزوده‌اند که درباره‌ این موضوع با مقامات آمریکایی در حال مذاکره هستند.
یکی از دیپلمات‌ها با بیان این‌که مقامات آمریکایی به دیپلمات‌ها توصیه کرده‌اند که در مورد این موضوع علنی صحبت نکنند، گفته است: “ما با وزارت امور خارجه [آمریکا] گفت‌وگو کرده‌ایم، اما تاکنون هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.”
بر اساس این گزارش، نمایندگی افغانستان در واشنگتن از کابل که تحت کنترل طالبان است، بودجه‌ای دریافت نمی‌کند و تاکنون از طریق کاهش هزینه‌های خدمات کنسولی به کارش ادامه داده است.
در حال حاضر این کنسولگری‌ها تنها به تمدید پاسپورت منقضی‌شده ادامه می‌دهند و هزینه را به حساب‌های بانکی شخصی واریز می‌کنند و سپس در پایان درآمد سفارت را محاسبه می‌کنند.
دیپلمات‌های افغانستان گفته‌اند که تعلیق حساب‌های بانکی رسمی سفارت افغانستان تأثیر نامطلوبی بر تراکنش‌های مالی سفارت از جمله حقوق، اجاره و پرداخت‌های بیمه مراقبتی داشته است.
یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره‌ تعلیق حساب‌های بانکی خودداری کرده؛ اما گفته است: “هیچ تغییری در وضعیت اعتباربخشی اعضای مأموریت افغانستان ایجاد نشده است.”
طالبان گروه تروریستی بوده و فعالیت این گروه در روسیه ممنوع می باشد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.