آمریکا: آزادی زندانیان پیش‌شرط توافق هسته‌ای با ایران است

آمریکا بازگشت به برجام را مشروط به آزادی شهروندان آمریکایی اعلام کرد.

آمریکا: آزادی زندانیان پیش‌شرط توافق هسته‌ای با ایران است

به گزارش ممتاز نیوز، رابرت مالی مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات وین برای ایران پیش‌شرط تعیین کرده است.

مالی در مصاحبه اختصاصی با رویترز گفته است که بعید است ایالات متحده بدون آزادی شهروندان آمریکایی که در ایران بازداشت هستند، در خصوص احیای برجام با ایران به توافق برسد.

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که پیش از این نیز تأیید کرده بود که مسئله آزادی زندانیان دو تابعیتی که در ایران بازداشت هستند از مذاکرات هسته‌ای جدا است اما با این حال در مصاحبه جدید خود گفته است که آزادی این اتباع ایرانی-آمریکایی بعنوان پیش‌شرطی برای توافق هسته‌ای است.

مالی این گونه گفت: «آن‌ها (این دو موضوع) جدا از یکدیگر است و ما برای هر دو این موضوعات تلاش می‌کنیم. اما من می‌گویم که تصور بازگشت به توافق هسته‌ای در شرایطی که چهار آمریکایی‌ بی‌گناه از سوی ایران گروگان گرفته‌ شده‌اند، برای ما دشوار است».

وی ادامه داد: «بنابراین در حالیکه با ایران به طور غیرمستقیم درباره پرونده هسته‌ای گفت‌وگو می‌کنیم، بار دیگر به طور غیرمستقیم با آن‌ها برای تضمین آزادی چهار گروگان خود نیز بحث‌هایی را انجام می‌دهیم».

مالی در بخشی از این مصاحبه بار دیگر از تمایل ایالات متحده برای مذاکره مستقیم با ایران سخن به میان آورد و گفت: «ما چیزی در این مورد نشنیده‌ایم. ما از آن استقبال می‌کنیم».

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.